PERVITIN
LAIL
Dobry den,
chcela by som sa opytat,nemala som ziadne skusenosti s drogami.Stala sa taka vec ze sme sedeli s kamaratom a popijali vino odisiel a nevedela som zaspat zrenicky som mala zvacsene,telo oblieval studeny aj teply pot,suche usta nechut do jedla.Chcem sa opytat ci viete do kolko sa da urobit aj domaci test na pritomnost drog v tele.Je mi to divne nakolko som z vina nikdy nemala taketo stavy..uz preslo30 hodin tuto noc som uz spala citim stale zvyseny pulz.Dakujem za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Lail, zdravím Vás, díky za důvěru.
Pokud Vás někdo bez Vašeho vědomí intoxikoval, čemuž by mohly napovídat Vámi popsané příznaky, ohrozil Vás na zdraví i životě a dopustil se závažného protiprávního jednání, s možnou trestní sazbou až v řádu let nepodmíněně.
Nepíšete, kdy konkrétně by mělo k neblahému incidentu dojít, doporučuji Vám tedy se co nejdříve otestovat z moči, nejlépe některým z běžně dostupných multitestů z moči, které koupíte v lékárnách a nestrácet čas internetovým nákupem, multitest by měl obsahovat složku na amfetamin a jeho deriváty, respektive metamfetamin, nebo si nechat udělat rozbor laboratorní rozbor moči ve speciálním pracovišti, v Čechách je jím například toxikologická laboratoř Ústavu soudního lékařství a další specializovaná zařízení, jak je tomu momentálně na Slovensku, bohužel nevím a je na Vás tuto informaci případně co zjistit, nebo co nejrychleji dohledat. Předesílám že se cena takového laboratorního testu může vyšplhat v čechách od stovek, spíš do tísíců korun.
Další věc je jak s případným výsledem testu, ať už dopadne jakkoli, nejlépe a smysluplně naložit.
Přikládám přehled detekovatelnosti v Čechách a na Slovensku nejčastěji užívaných drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
S orientačními testy na halucinogeny, jak z moči, natož ze slin, je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete. Dají se sice objednat přes internet, ale nějakou dobu trvá, než se Vám dostanou do ruky. Řešením může být nákladnější, laboratorní test.
Stačí zatím takto?
Kdybyste se ještě potřebovala ještě na cokoli doptat, kdykoli napište.
V každém případě Vám doporučuji pečlivěji volit přátele a volný čas.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.