Bere drogy?
Jana87
Ahoj, jdu si pro radu. Mám podezření,že přítel bere pervitin . Občas se stane,že celou noc nespí, hraje nějaké hry, kouká na porno a další den normálně funguje, a jde spát až večer přičemž následující den je většinou spavější. V minulosti drogy bral. Poslední dobou se schází nebo má v telefonu nežádoucí lidi, zkrátka smažky. Na mé obvinění mi řekl,že nic nebere a test postoupit nechtěl. Prý proto,že mu nevěřím. Týden byl klid a už opět stejný scénář. Celou noc nespal, tvrdí,že spal ale vím svoje. Nevšimla jsem si,že by měl cokoliv se zornicemi. Jediné co, tak mě přijde,že vždycky chodí hodně na velkou. A taky se ke mě chová vždy lépe, zkrátka je zamilovanej. Může to souviset s užitím? Co bych měla dělat? Nejsem si jeho užíváním jistá, ale zkrátka se mi to nezdá.. Máme spolu rodinu a plánujeme svatbu..

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
vážíme si Vaší důvěry. Popsané symptomy skutečně odpovídají užívání pervitinu, takže jste s největší pravděpodobností zareagovala správně, dobře, že píšete. Užívání pervitinu se nemusí bezpodmínečně vdy projevovat mydriázou, zvětšením zorniček, tím spíš u lidí, kteří pervitin užívají častěji.
Trávení času na toaletě, kde si uživatelé drogu často aplikují a při uvolnění svěračů po aplikaci vykonávají potřebu, nebo provozují další činnosti, k užívání pervitinu patří.
Chápu Vaše obavy, máte rodinu, jsou tedy více, než na místě a svatbu Vám doporučuji určitě odložit minimálně do doby, než přítel po případné léčbě obstojí při dlouhodobé obstinenci a změně životního stylu. Myslím, že sňatek, byť s partnerem máte děti, ve vztahu, kde má své místo lež, neupřímnost a nedůvěra přes Vaše zjevné trápení, nemá žádný smysl a byl by při současném nastavení cestou do pekel pro Vás i děti a partnerovi by jen umožňoval další užívání a podporoval propad do hlubší závislosti, tím spíš že má partner svojí drogovou historii, protože návraty k užívání mívají velmi často velmi záhy dramatičtější průběh, než kdykoli před tím.
Aby se mohlo cokoli změnit k lepšímu, bezpodmínečně vyžaduje, aby partner přiznal problém sobě i někomu dalšímu a dlohodobě poctivě a intenzivně na sobě pracoval při spolupráci s odborníky, nebo svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojím. Ani jedno se však neděje, otázkou zůstává, zda vůbec, nebo kdy se dít bude, protože podle toho, co píšete, není zatím ani jednomu partner nakloněn.
Proto Vám doporučuji na nic nečekat, a než začnete cokoli dalšího podnikat, kontaktovat odbornou podporu a pomoc, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje především, jste Vy.
Zavolejte tedy do nejbližšího zařízení, které poskytuje konzultace a další bezplatné služby blízkým uživatelů návykových látek, mám na mysli adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobné zařízení a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe, děti i partnera podniknout, jak komunikovat a zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyhnout.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a co může být velmi důležité, seznámí Vás s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci partnera ke kontaktu s odborníky a případné léčbě. Bez jeho motivace, rozhodnutí a aktivit, cílených k úzdravě, se v životě Vašem i dětí, pokud ze vztahu neodejdete, nemůže k lepšímu změnit nic a situace bude jen neúnosně zhoršovat.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám objednat se do naší specializované bezplatné lužby:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Hodně sil, buďte na sebe i děti opatrná.
Přeji Vám, dětem i partnerovi vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.