Závislost na lécích
Lenka
Jsem závislá na lécích xanax a stilnox asi 20 let užívání, prosím o radu, kam se obrátit ambulantně v Praze, alespoň z části hrazeno pojišťovnou
Děkuji Lenka

Odpověděl: Amrit Sen
Lenko, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Je moc fajn, že jste rozhodla svojí závislost řešit, Vaše rozhodnutí jednoznačně podporuji. Asi tušíte, že to po 20. letech užívání nebude snadné. Nepíšete, na jakých dávkách benzodiazepinů jste, ani jak časé Vaš užívání jde, takže není jasné, jestli bude v první fázi léčby, potřeba postupné vysazování léků pod ambulantním dohledem specialisty, tedy psychiatra - adiktologa, nebo při pobytu na detoxifikační jednotce.
Zřejmě tušíte, že pokud se rozhodnete léčit, bude to běh na delší trať. O tom všem a nejvhodnějším postupu, bude nutné si promluvit s odborníky specializovaného zdravotnického zařízení, nebo ambulantního programu pro uživatele návykových látek, kteří Vám ochotně poskytnou podporu a pomoc, které lze využít i anonymně, a to zcela zdrarma, nebo hrazením zdravotní pojišťovny.
Zavolat a objednat se můžete například do našich pražských služeb a programů:
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mobil: +420 603 831 815
e-mail: cadas@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Provozní doba:
Pondělí 8 -18
Úterý 8 - 17
Středa 8 - 17
Čtvrtek 8 - 18*
Pátek 8 - 15
*9:00-13:00 probíhá porada týmu
Denní stacionář (DST) SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevné linky: +420 220 803 130, +420 220 800 041
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
Do DST SANANIM můžete přijít i bez objednání, na některou z motivačních skupin, které probíhají každé úterý a čtvrtek od 10:30 do 12 hodin.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji vše dobré, držím palce!
Amrit Sen