Chci být zas normální 2.
Lena
Zdravím a zároveň děkuji Evě Gablerové za odpověď. Za tu dobu co mám problémy s psychikou mě ty stavy chytly asi 4krát. Ta doktorka nebyla gynekoložka nýbrž moje obvodní lékařka, která mi předepsala roztok Novo Passit na úzkostlivé stavy, ale nijak nezabral. Mimochodem můj gynekolog se na to moc netvářil, že by to mohlo být z antikoncepce. Jinak po vysazení antikoncepce se to moc nezměnilo. Kdybych tenkrát nebyla tak hloupá a hlavně mladá a nikdy nezkusila extázy, bylo by to možná všechno jiný. Vždycky jsem si říkala, že je život tak hrozně krásný, ale teď už je to jiný a hlavně se musím pořád hlídat, prostě nejsem už jako dříve...jsem ale rozhodnutá s tím něco dělat, takhle dál už žít nemůžu, nechci mít strach z lidí a celkově ze života, vždyť žijeme jenom jednou a já si chci život užít...Měla bych dotaz, zda buňky v mozku zničené po užití extáze se znovu obnový či už ne? Myslíte si, že to může být extází tyhle stavy či to mohlo vzniknout samo od sebe? Jestliže mi dáte kontakt na nějakého vašeho odborníka, který by mi mohl pomoct a najít cestu zpět, byla bych Vám moc vděčná. Můžete mi ještě napsat, jak se to řeší přes pojišťovnu, zda potřebuji mít nějaké doporučení a tak? S podravem Lenka (jestliže vám přijde tento dotaz dvakrát, ale jinak napsaný, omlouvám se, měla jsem potíže s odesláním dotazu a tak jsem to musela psát znova :-).)

Odpověděl:
Ahoj Leno, omlouvám se, že jsem to poprvé špatně pochopila a děkuji za upřesnění. Oceňuji, že jseš rozhodnutá s tím něco dělat. Chápu, že život ve strachu není jednoduchý, jednoduché ale asi není asi se rozhodnout snažit se něco změnit a pokusit se o to. K tvému prvnímu dotazu: mozkové buňky se užíváním jakýchkoliv drog (a tedy i extáze) poškozují a bohužel se už neobnovují. Jak rozsáhlé ale poškození je, nedokážu určit a nemohu ti odpovědět ani na tvou druhou otázku, zda tvé stavy jsou skutečně z extáze nebo mají jinou příčinu, protože zpětně dohledat příčinu je velmi obtížné a někdy se to nepodaří ani odborníkovi při osobním kontaktu. Píšeš, že jsi z Prahy 6, tak bych tě zkusila odkázat na Dejvické psychoterapeutické centrum. Sídlí na Evropské 22 a můžeš tam zavolat mezi 8 a 22 hodinou na tel. 777 11 22 48 nebo 224 31 75 22, 224 31 33 23. S pojišťovnou je to tak, že abys sezení neplatila, dotyčný psycholog musí mít smlouvu s pojišťovnou, u které jseš přihlášená. U DPC jsou to pojišťovny: 111, 201, 211, 217, 222. Ty hradí základní psychoterapeutickou péči. Víc se můžeš dozvědět na www.dpc.cz. Tak doufám, že ti to vyjde :) a kdyby něco, klidně se ještě ozvi.