pro Dr. Minarika
Rici
Dobry den, byl jsem u vas naposledy v breznu tusim, a celkove 3x. Muj problem se tyka negativnich psychickych stavu. Uz je to skoro dva roky co jsem mel experiment s lsd ktery se zvrhnul v badtrip. Asi po 4-5 mesicich se zacali dostavovat flash-backy, a nasledne deprese, psychoticke stavy, navraty strachu a silenych stavu ktere jsem prozil behem badtripu. Asi tak od ledna tohodle roku se mi to v hlave tak nejak stabilizovalo, a to tak ze se proste dalo zit i kdyz porad citim ze nejsem presne tam kde bych mel byt. Posledni tydny mam ataky uzkosti a deprese, a je to skoro kazdy den. Celkove problemy trvaji cca 13-15 mesicu. Myslim ze mi psychika uvizla na jednom bode a nehodla se lepsit, samozrejme neustale si rikam ze jednou to prece musi prestat, ale uz to trva moc dlouho, a honej se mi hlavou sebevrazendy myslenky.. Tenkrat jste mi doporucil homeopaticky lek sedativ pc, a caje medunku na sklidneni, a trezalku. Ted neberu vubec nic, zadny leky ani nic jinyho. Podstoupil jsem taky holotropni dychani, ale bohuzel bez ucinku, nepovedlo se vyresit nic. Rovnez jsem byl u kineziologa, efekt ale taky zadny. Co jsem psal ruzne po svete, tak co se tyce leku , doporucili Klonazepam, v pripade neuspechu anti-depresiva ssri. Sam nic zkouset nechci, bojim se ze me to hodi jen do vetsich negativnich stavu, zkusil jsem jednou protiaden a malem mi hrablo. Myslim ze by nebylo marny si necim pribrzdit mozek, proste neco na utlum mozkovy cinnosti, treba rohypnol? Jeste k tem mym stavum - je to kolisani mezi uzkosti, depresi, derealizace, obcasny ulek treba pri usinani, prudke rozbuseni srdce, chvile panickeho strachu, sebelitost. Ucim se taky meditovat, pri meditaci se sklidnim, ale nema to trvaly efekt, a stejne ty negativni stavy vzdy prijdou zpatky. A celej den se v meditaci bejt neda:)) clovek musi neco delat precejen. Moje problemy me hrozne oddeluji od lidi, nejsem schopen se tesit ze zivota, je to vazne jako kdyz se divate na zivot kolem vas pres sklo, nebo jako kdyz je to filmovy platno. Vim ze zacit s lekama je svym zpusobem vzdy spatne, ale prestavam videt jiny vychodisko. Mohl by jste mi doporucit nejakou knihu ktera popisuje ucinky psycho-farmak? predem diky za odpoved, zdravi Richard

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně léků - Klonazepamu, Rohypnolu, Diazepamu bych se určitě vyhnul. Navrhoval bych spíše něco z těch antidepresiv, třeba něco ze skupiny ssri by mohlo být dobré. No - ale jestli mohu mít další návrh - když se ozvete, doporučím někomu, kdo vám medikaci s rozmyslem předepíše. Protože - myslím, že léky nejsou vždycky špatně - mnohdy jsou dobře, protože člověku uleví od utrpení a nabídnou mu prostor aby si věci porovnal a řešil to v konečném důsledku jinak. Léky jsou špatně jen v tom případě, když se na ně spolehnete jako na jediný nástroj a nic dalšího neuděláte, nebo když jsou špatně vybrané. :-) Ozvěte se, dohodneme se co a jak.