kontakt
Alice
Dobrý den,asi dva a půl roku jsem brala pervitin,krátce i heroin.Pak jsem přestala.Neprošla jsem žádnou léčbou,myslela jsem si,že všechno zvládnu sama.Je to přes rok,co nic neberu a nedělá mi to ani takové potíže.Ten problém je jinde.Vím,že se od drog odvíjí,ale nejen od nich.Neumím prostě normálně žít,snad ani pořádně nevím,co to je.žiju tím svým každodenním životem a je mi jasné,že to není ono.Nejspíš si jen hledám za ty drogy nějakou náhradu.Chtěla bych to změnit,ale nevím jak.Nebo spíš nemám sama tolik odvahy to udělat.Ráda bych začala chodit k psychoterapeutovi.K někomu,kdo o drogách něco ví,ale není to to hlavní,čím se zabývá.Nemyslím proto např.CNP nebo podobná zařízení.Mám pocit,že to není přesně to,co potřebuji.Byla bych moc vděčná,kdybyste mi mohli dát nějaký kontakt.Nevím,jak bych sama někoho hledala a věřím,že vy byste mi mohli pomoci.Díky moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že ve vaší situaci je rozhodnutí obrátit se na psychoterapeuta dobrý nápad. Drogy většinou spolehlivě překrývají jiné problémy, které člověk měl před drogami nebo které vznikly v průběhu užívání a když brát přestanete, zase vyplavou na povrch. Je obtížné s drogami přestat, to sama asi víte nejlíp, jak s tím člověk bojuje. A bývá občas velmi mrzuté zjištění, že přestože neberete, nějak se ve svém životě úplně necítíte... To, že máte zájem vyhledat nějakou odbornou pomoc, je zdravé rozhodnutí, jsou i lidé, kteří by podobnou situaci řešili tím, že začnou opět uvažovat o drogách, protože ten normální život bez nich vlastně nestojí za to... a pak se už z tohohle bludného kruhu těžko dostanou. Moc vám držím palce a posílám kontakty na některé pražské kolegy terapeuty, kteří by pro vás mohli být vhodní: PhDr. Martin Hajný, tel: 225 096 486 nebo 603 957 448. PhDr. Milan Kinkor, Vinohradská 77, Praha 2, 605 877 573, e-mail: milan.kinkor@worldonline.cz. Psychoterapeutické centrum, Břehová 3, Praha 1, tel.: 222 326 676. Dejvické psychoterapeutické centrum, Praha 6, Evropská 122, tel. 777 11 22 48 (nebo 224 31 75 22, 224 31 33 23), e-mail: kontakt@dpc.cz, www.dpc.cz. Nevím bohužel, zda vás budou moci přijmout, zda jejich kapacita není plná. Také bude možná nutné si jednotlivá sezení platit (i když myslím, že u psychoterapeutických center lze za určitých podmínek psychoterapeutickou péči hradit ze zdravotního pojištění) Nicméně, kdybyste neuspěla na žádném z těchto kontaktů, tak znovu napište a já vám vyhledám další. Přeju hodně štěstí a ať vám vyjde to, co potřebujete.