zdravotní problémy
Lucka
Dobrý den, mám dotaz zdravotního charakteru.Před dvěma lety jsem ze dne na den skončila s braním pervitinu.potom jsem měla opakovný záněty ledvin a loni před vánoci mne strašně bolel žlučník.Šla jsem k lékaři, samozřejmě o mé minulosti nic neví, poslal mne na ultrazvuk, kde mi zjistil pouze písek a ne žlučníkové kameny, játra normální.od té doby mne ale skoro denně bolí pod prvým podžebřím a to celé hodiny a je to velmi nepříjemné.Alkohol moc nepijia vůbec nesmím pít červené víno, druhý den mám bolesti pod pravým podžebřím a na obličeji červené fleky. chci se zeptat, jestli je to spojené s pervitinem, co to vůbec je a když jsem měla v prosinci 2002 nález na ultrazvuku jater normální, jestli by se přeci jen mohlo něco změnit.Snad chápete, že nemohu jít k lékaři a říct, že jsem brala pervitin.Vůbec totiž na to nevypadám, jsem spokojená pracující žena s dvěma dětmi a vše je pro mne dost komplikované. děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Samozřejmě že by to souvislost mít mohlo. Ale taky nemuselo. Podle toho co píšete, bych soudil spíše na to druhé. Viděl bych to jako náhodnou koincidenci. Asi bych na místě vašeho lékaře - kdybych to věděl - vážil variantu, zda nevyloučit některé choroby, které se typicky s užíváním drog pojí - třeba infekční žloutenky, HIV, ... Nevím jestli vám tahle onemocnění někdo vyloučil a myslím, že by to bylo vhodné. Tahle onemocnění by měli vyloučit i třeba v souvislosti s porodem, pokud jste v posledních 2 letech rodila. Kdybyste chtěla, tak pokud jste z Prahy, nebo její blízkosti - mohl bych vás doporučit ke kolegovi, který by vás vyšetřil a z vaší drogové anamnesy by si nedělal hlavu. Měla byste jistotu. P.s. Vaše obavy chápu. Jsou věci, kterými se člověk nechlubí, když nemusí. :-)