Dotaz
Michal
Dobrý den, chtěl bych se tímto způsobem zeptat na možné následky mého minulého jednání. Asi před rokem jsem s jedním kamarádem "vyfoukal" za jedno odpoledne a následný večer jednu láhvičku plynu do zapalovačů. Tato chyba měla jednorázový charakter a již více se neopakovala. Problém je však v tom, že zhruba od té doby jsem zvýšil frekvenci užívání konopí. Ted po roce se s tím znažím přestat a vzhledem k tomu, že jsem "nehulil" málo, pojí se s tímto konaním nemalé doprovodné psychické potíže. A právě jednou z nich je "psycho" z možných následku mého rok starého experimentu, především se obávám poškození mozku. Já vím, že je to iracionální a proti problémům v této poradně zminovaným více méně irelevantní, ale nemohu si pomoci.Předem díky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pravděpodobnost, že došlo k poškození mozku je poměrně velmi malá. A i kdyby k němu došlo - tak buď by bylo takového charakteru - že byste se teď neptal, protože by vám v hlavě žádný mozek nezbyl. To se zjevně nestalo, neb v tuto chvíli sedíte u PC a sjíždíte net. Nebo mohlo dojít k poškození mírnějšímu - ale pak vzhledem k vašemu věku se mozek s tímhle poškozením dávno porovnal, neb naše tělo je vyrobeno tak, že snese i poměrně velmi hrubé zacházení - tzn. rezervní kapacita aby tělo zvládlo následky našich telecích nápadů je fakt hodně velká. Prakticky to znamená, že jestli jste při experimentu zničil nějaké mozkové buňky - už dávno jejich funkci přebrali buňky jiné. Takže - mělo by být všechno o.k. Jestli mohu mít radu - zkuste se na nějaký čas vyčistit - nepijte alkohol, nehulte, ... naopak zkuste nějaké vitaminy, minerály, pijte magnesii (vitaminy skupiny B - hlavně thiamin a pyridoxin a hořčík jsou fakt dobrý na nervy)na uklidnění není špatnej meduňkovej čaj a ono se to tak nějak všechno porovná. Vzhledem k tomu jak a nač se ptáte byste to možná potřeboval. Tak držím palce a následků vašeho experimentu se neobávejte. Myslím, že ten rok hulení dal vašemu mozku "pokouřit" víc. :-)