Drogy v
JÉŇA
Dobrý den, se svou přítelkyní jsme přes dvacet let uživateli drog(HEROIN - PERVITIN). Zajímalo by mě, co se přesně děje, když nástřel odjedu do tepny?!? Nestává se to často, jen zřídka kdy! Když se to stane mě, za půl hodiny nevím, že se to stalo. Patnáct minut se třesu, brní a motá se mi hlava!Pak to pomalu odezní. Mojí přítelkyni, ochrnou zrcadlově končetiny a velmi oteče v obličeji! A to někdy až na dva dny!!! Děkuji za odpověď, s pozdravem JÉŇA.

Odpověděl: Amrit Sen
Jéňo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale s Vaším dotazem, respektive odpovědí, jsem si nevěděl úplně rady. Poprosil jsem tedy kolegy lékaře, pana docenta doktora Kalinu, odborníka z nejpovolanějších a psychiatra - adiktologa, pana doktora Béma.
Přeji vše dobré, buďte na sebe s přítelkyní opatrní a do tepen si drogy určitě neaplikujte.
Amrit Sen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dobrý den Jéňo,
Pokouším se odpovědět na Váš dotaz, ale je to trochu jako předpovědi o koronaviru, protože od Vás nemám dost informací.
Obecně vzato, při aplikaci drogy do tepny se nástup účinku zrychluje a může dojít ke komplikacím.
Je důležité, do jaké tepny se droga aplikuje, pokud např. do krční tepny, droga se dostává přímo do mozku, nástup účinku je velmi rychlý a komplikace mohou být závažné.
Odlišnosti u Vás a Vaší přítelkyně bych si možná dokázal vysvětlit, kdyby Vy jste si aplikoval heroin a Vaše přítelkyně pervitin, jinak mi to žádnou logiku nedává.
Při aplikaci do tepny se také podráždí jemné nervy, kterými jsou tepny opletené, a také to může nežádoucí stavy způsobit.
Víc Vám asi nenapíšu.
Zdravím Vás i Vaši přítelkyni,
Doc. MUDr. Kamil Kalina, CSc.
vedoucí lékař SANANIM
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Velmi krátce, bylo by to totiž na knihu...
Na čem všem záleží:
Je to klasický speedball, tedy kombinace heroinu a pervitinu v jedné aplikaci?
Stručné teze:
1. i.v. aplikace do tepen je jiná v tom, že se droga velmi rychle dostává do srdce, do mozku a v tom je samozřejmě účinek rychlejší, "silnější".
Tím pádem ale také rizikovější.
2. Při špatné přípravě a nedostatečné filtraci může snadno dojít k závažným či méně závažným emboliím, a to v různých orgánech, včetně CNS.
Příznaky, které tazatel popisuje hovoří pro kombinaci obou těchto fenomenů.
Bylo by dobré pána poučit, že to není bezpečná ani "chytrá" cesta užívání drog.
Ať se daří, MUDr. Pavel Bém.