Testy
Barbora
Dobrý den, chtěla bych se zeptat kde v Praze se dají nechat udělat testy na HIV a zároveň na hepatitidu a zda je to zdarma nebo za poplatek, popřípadě kolem jaké částky se cena testu pohybuje. Předem děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Tyto testy si můžete nechat udělat u svého praktického lékaře, na hygienické stanici, na některých infekčních odděleních nemocnic nebo u lékaře specialisty, v některých kontaktních centrech (pokud užíváte drogy). Pokud máte zdravotní pojištění a nebudete se chtít nechat vyšetřit anonymně, měla by vyšetření hradit zdravotní pojišťovna. Pokud byste měla zájem o anonymní testování, musela byste si ho zaplatit (a to by vás stálo zhruba několik tisíc korun). Pokud se nechcete obracet na svého obvodního lékaře a jste z Prahy, můžete se obrátit na MUDr. Vratislava Řeháka, který je specialista na hepatitidy a další choroby jater (ale v rámci vyšetření vám v jeho mabulanci udělají i testy na HIV) - Poradna pro onemocnění jater, Táborská 57, Praha 4, objednání výhradně telefonicky na čísle 234 091 142. Navíc se tam můžete nechat očkovat proti hepatitidě A a B. Jestliže jste v posledním roce užívala nitrožilně drogy a je vám víc než 15 let, v rámci séroprevalenční studie vám testy na HIV a hepatitidu C udělají v pražském Kontaktním centru SANANIM, Osadní 2, Praha 7, 170 00, tel. 283 872 186, (provozní doba: 8.00-21.00, víkendy a svátky 9.00-21.00) a nebo vám mohou poskytnout informace o tom, v jakých mimopražských kontaktních centrech si tyto testy můžete nechat udělat. Doufám, že vám takto budou informace stačit a pokud ne, tak znovu pište :-)