Hezký den, vím ze závyslá matka na heroinu můze porodit dítě které bude po porodu prodělávat abstinenční syndrom muj dotaz zní zda je to stejné pokud při splození dítěte je závyslí pouze otec?? Děkuji moc Martin

Odpověděl: Bára Orlíková
V případě, že je matka závislá na opiátech, se u narozeného dítěte projeví abstinenční příznaky v případě, že matka látku užívala v průběhu těhotenství a dostávala se do krve plodu a tím v podstatě vznikla závislost na látce u nenarozeného dítěte. Po porodu se přísun látky do organismu dítěte přeruší a dítě trpí abstinenčními příznaky. V případě, že je na drogách závislý otec, není tento průběh pochopitelně možný. Pokud však otec užívá drogy, je u něj výrazně větší riziko, že se v souvislosti s užíváním drog nakazil některou z infekčních chorob, které může přenést na matku a prostřednictvím matky na dítě (jedná se především o hepatitidu C a HIV/AIDS). Další záležitost je jeho schopnost zajistit matce dítěte adekvátní a bezpečné prostředí v průběhu těhotenství i po něm a schopnost starat se o ni i o dítě... Doufám, že vám to takhle stačí, pokud ne, pište znovu, jsme k dispozici.