morfin
elev
Dobrý den, potřeboval bych poradit,jak se zbavit závisl.na morfiu+amfetaminu.Beru asi 4měsíce,ted tak 1-2krát denně,tak 5g týdně.Pomůže mi při odvykání subotex nebo je něco vhodnějšího?Zvládnu to sám? Díky za radu.E.

Odpověděl: Bára Orlíková
Na vaši otázku není tak jednoduchá odpověď. Samozřejmě, že odvykání můžete zvládnout sám (tedy myšleno bez odborné pomoci), ale pokud byste byl v kontaktu s někým z odborníků, je výrazně vyšší šance, že se vám to podaří ustát. Záleží to samozřejmě i na mnoha dalších faktorech, než je délka užívání drog a její dávkování, potřebovala bych o vás mít víc informací, aby odpověď byla konkrétnější. Možná by stálo za to si o situaci, ve které jste, s někým z profesionálů promluvit a na základě toho se pak rozhodovat, jak budete pokračovat dál. Jednak je možné se obrátit na vašeho lékaře (v případě, že byste uvažoval o Subutexu, je stejně nezbytné, aby vám ho lékař předepsal, brát ho nadivoko, pokud by se vám ho podařilo získat bez předpisu, je nesmysl), můžete taky využít některé kontaktní centrum a taky existují různé ambulantní formy léčby. Vzhledem k tomu, že berete drogy 4 měsíce, by asi nebylo vhodné uvažovat o ústavní léčbě. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit mimo jiné třeba na Kontaktní centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7, 170 00, tel. 283 872 186 (provozní doba: 8.00-21.00, víkendy a svátky 9.00-21.00). Nebo na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130, tam probíhá každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12 h motivační skupina pro lidi, co mají problémy s drogami, chtějí přestat a ztím moc nevědí, jak na to. Krom toho stacionář nabízí i tříměsíční ambulantní léčebný program. Další možnosti jsou třeba o.s. Prev-Centrum nebo Centrum následné péče DROP-IN, případně AT ambulance, pokud nejste z Prahy, tak se můžete obracet na místní kontaktní centra nebo AT poradny. Kontakty na tato zařízení a taky na centra mimopražská najdete v rubrice Kontakty v levém sloupci na stránce. Kdyžtak znovu napište a zkusíme vymyslet, co by pro vás bylo nejlepší. Držím palce.