2 roky jsem bral heroin (kourenim pres alobal) dopracoval jsem se na davku 1,5g denne a rekl STOP! prodelal jsem strasny 6ti denni abstak a byl stoho nejhorsiho venku...ted je muj nervovy sys. celkem vklidu spim , jim a pres obcasne poceni ktere (o proti abstaku) beru s pokorou jsem v poradku. Avsak jeden problem tu je a to ma psychika MAM SKRATKA STALE CHUTE NA TO "DAT SI" i pres ukonceni styku s lidmi kteri fetuji. Tak Vas prosim o radu jak to prekonat vim ze jsem jen malej krucek od heroinu. Casto uziji alkohol, chut zazenu a proste usnu...ale chtel bych to zvladnout sam i bez "piva" Dekuji Martin

Odpověděl: Frant. Jirový
Vyrovnat se s chutěmi je určitě jeden z nejtěžších úkolů skončivších uživatelů drog a je jenom dobře, že své chutě chcete zvládnout i bez pomoci alkoholu. Píšete, že "sám i bez piva". Myslím si ale, že jedním z nejlepších způsobů řešení chutí je právě nebýt v tom sám, mít komu sdělit své starosti (tak jako teď naší poradně), mít zpětné reflexe apod. Určitě bych vám doporučil zkusit nějaká posezení s psychologem či terapeutem, který (co se závislostí týče) ví, o čem je řeč. Např. v Praze byste takové lidi nalezl určitě v Denním stacionáři (Praha 7, Janovského 26, tel. 220 803 130 nebo 266 711 211) nebo v Doléčovacím centru (Praha 8, Novovysočanská 604/a, tel. 284 826 844 nebo 266 315 306)ovšem nevím, zda-li z Prahy jste. Pokud ne napište, odkud jste. Rád vás odkáži na podobná zařízení ve vašem regionu.