dotaz na lek
Heli
Dobry den, chtela jsem se zeptat, jestli neni nejakym zpusobem zneuzitelny lek - tablety STILNOX, ktere jsem videla u pritelkyne, zabalene podivnym zpusobem v novinovem papire. Pritelkyne ma za sebou v minulosti drogovou zkusenost a posledni dobou se chova divne, nebo jinak nez jsem zvykla. Dekuji.

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, Stilnox je nebenzodiazepinové hypnotikum s rychlým nástupem účinku. Podle dosavadních zkušeností nevzniká riziko vzniku závislosti (návyku). Zkracuje dobu nástupu spánku, snižuje počet probuzení a prodlužuje celkovou dobu spánku. Nežádoucí účinky se příliš nevyskytují: závratě, ospalost, pocit slabosti, zvracení, bolesti hlavy, ojediněle poruchy paměti, noční můry, noční neklid, deprese, pocit opilosti, vrávoravá chůze, třes. Objevují se spíše při vyšším dávkování, předávkování se projevuje různým stupněm poruchy vědomí (od zmatenosti po kóma). Prohloubení účinku Stilnoxu může navodit současné podávání látek tlumících centrální nervovou soustavu (i drogy!) či požití alkoholu. Podivné je balení v novinovém papíře, napadá mne že by to mohly být i jiné tabletky (nebo snad prášek?).