Moje přítelkyně
Jarid
Mám přítelkyni.Tuto sobotu mě úpěnlivě prosila aby si mohla ve dvě v noci na dvě hodiny odskočit.Sama mi přiznala,že si chce šňupnout pervitin,ale zároveň dodávala,že už to od této chvíle nikdy neudělá.Tvrdila "musí si všechno srovnat v hlavě".Říkala mi,že pervitin zkusila asi tak pětkrát a to o frekvenci,jak já si myslím tak jednou až dvakrát do měsíce.Já sní chodím asi měsíc a poslední dobou mi připadne hodně rotěkaná a to nehledě co se stalo v sobotu.Zajímá mě jak poznat v jakém stavu je?Jestli je skutečně na pervitinu závislá nebo zda-li je možné si jen pervitin vyzkošek a já mohu toto poznat.Mám ji moc rád a proto mě to moc trápí.A navíc má krásného čtyřletého kluka a je prostě skvělí.Já sám s drogami prakticky nemám valné osobní zkušenosti.Já sem kdysi před lety kouřil marihuanu,ale to už je tak osm let a od té doby si moc přeji aby mi v životě drogy neztěžovali život.Prosím poraďte mi co mám se svou přítelkyní dělat,jak jí nám pomoci nebo jestli jí vůbec ještě pomoci mohu.Mám ji moc rád.Děkuji

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, to co popisujete je závažná věc. Vaše přítelkyně opravdu asi pervitin užívá (soudím podle rotěkanosti o které píšete, dále byste si mohl všimnout rozšířených zornic, celkově zrychleného chování a možná i znaků výbušnosti), není však nemožné aby začala abstinovat. Dobrým znamením je, že se vám s tím svěřila, pokud k vám i nadále bude otevřená má šanci. Výhodné by bylo aby jste se společně pokusili najít cestu ven, ale zároveň si dejte pozor aby jste nebyl zneužíván a klamán (přeci jenom se neznáte příliš dlouho...).Stává se až příliš často, že ten kdo chce pomoci druhému sám do drog spadne! Kdyby byla vaše přítelkyně přístupná odborné pomoci a byli jste z Prahy, tak se můžete obrátit na Denní stacionář Sananim, Janovského 26, Praha 7, tel: 220 803 130. Kdybyste potřebovali najít pomoc ve vašem regionu, tak se ještě ozvěte. Hodně štěstí! P.S. ještě byste měl vědět, že když vaše přítelkyně nebude chtít přestat s drogami sama, nikdo jiný ji k tomu nepřinutí!