Caje
Manuela
Vazeny pane Dr. Minariku, prijede za mnou kamaradka,ktera je zavisla 2 roky na heroinu,nekolik mesicu si zacala pichat.Ve meste,ve kterem bydli, se zavislosti nezbavi,nabidla jsem ji prijet na 14 dni za mnou,abych ji pomohla pri detoxu (bude mit s sebou subotex a diazepam).Na detoxu v nemocnici na psychiatricke lecebne uz jednou byla,pote,co ji tam jeden z chovancu malem uskrtil,uz tam nechce.Poradte mi prosim,jaky je spravny postup pri detoxu,jak davkovat subotex,jak snizovat jeho davky (pri asi 2-lete zavislosti na heroinu),co a jak casto pit ci jist,aby se nejhorsi projevy detoxu (zvraceni) zmirnily.Slysela jsem,ze by se mely pit bylinkove caje (je-li to pravda, jake?) Diky za odpoved.Manuela

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! Nejsem sice kolega Minařík za což se omlouvám, leč ten je momentálně na dovolené, tak Vám snad pro tuto chvíli postačí má odpověď. Detox v domácím prostředí, pokud kamarádka brala heroin Vám rozhodně nemohu doporučit. Může jí být hodně zle a může mít těžké fyzické stavy, které by bylo lépe zvládnout pod lékařským dohledem, i když chápu, že má kamarádka nepříjemnou zkušenost, kterou nechce opakovat. Přesto se domnívám, že by absolvování detoxu třeba v Praze (je jich zde hned několik Bohnice, Apolinář)bylo mnohem bezpečnější, rychlejší a snad i účinnější. Jinak na otázku jak dávkovat Subutex Vám odpovědět nemohu, nejsem psychiatr a tak se přiznám, že toto opravdu nevím. Pokud si budete stále stát za tím, že chcete, aby kamarádka prošla detoxem u Vás, doporučuji zeptat se na dávkování Subutexu psychiatra třeba v AT poradně, tam by to snad mohli vědět. Jinak kamarádka by měla mít dostatečné množství tekutin (čaje, minerálku, vodu)a vitamínů. Myslím, že je ještě důležité zmínit, že projít detoxem je jen první krok k abstinenci. Ten další je, začít někam chodit (tzn. do zařízení, kde se zabývají léčbou závislostí), kde by mohla kamarádka postupně přicházet na to, proč vlastně začala brát a odstranit tyto příčiny, dále by zde mohla získat informace o tom, jak pracovat s chutí na drogy, která se jistě objeví, jak odolat lákadlu drogy či naléhání lidí, kteří ji třeba budou do budoucna drogu nabízet, jak zvládat bez drog problémy všedního dne atd. Je toho hodně a já věřím tomu, že se kamarádce bude lépe abstinovat, když bude moci o svých těžkostech s někým mluvit. Pro jistotu posílám číslo do Kontaktního centra v Praze 283 872 186, kde Vám i kamarádce jistě poskytnout další informace pokud budete chít. Z Vašeho dotazu je ale zřejmé, že kamarádka není z Prahy a možná by bylo fajn, aby mohla zajít na konzultaci tam, kde bydlí, nebo v blízkosti svého bydliště. Na adrese http:/www.sananim.cz/dis najdete okénko "kontakty", v kterém naleznete zařízení, které se nacházejí v blízkosti bydliště Vaší kamarádky. Nebo druhá možnost, pokud by měla zájem někam zajít, tak mi klidně můžete napsat odkud je a já Vám potřebná telefonní čísla ráda zašlu. Mějte se Monika K.