Epilepsie
Renuš
Dobrý večer,chtěla bych se zeptat, nedávno mi zjistili ,že mám epilepsii, ale ne tak rozsáhlou, že bych měla jíst léky. Tak že se chci zeptat, jak moc velký vliv mají na moji nemoc drogy, i když neberu prášky. Myslím tím drogy marihuana a extáze. Předem moc děkuji za vyřízení mého dotazu a přeji pekný zbytek večera.

Odpověděl:
Dobrý den, asi Vás moc nepotěším, když Vám napíšu že ani marihuana ani extáze na epilepsii zrovna dobrý vliv nemají. Nejen samotná extáze, ale i třeba pouhý pobyt na party mohou totiž vyvolat epileptický záchvat. Extáze může zvýšit dráždivost nervového systému, a podobný efekt může mít například i stroboskop. Navíc epilepsie většinou reaguje velmi citlivě na jakékolinv změny vintřní rovnováhy, třeba i změny v režimu dne, jídle, zátěži, odpočinku a spánku, což asi víte sama. Stejně tak reaguje i na různé látky. A co se týká marihuany - minimálně jeden z jejích účinků je stimulační a tedy rozhodně nevhodný. Co budete dělat, je samozřejmě na Vás, ale já bych Vám doporučovala moc neriskovat. U někoho se ani s pomocí léků nepodaří stabilizovat epilepsii tak, aby se mu záchvaty neopakovaly, tak ať Vám to bez těch léků vydrží...