Ano nebo ne??
small
Dobrý den!Ráda bych Vás poprosila o radu.Jde o to, že si nejsem jistá, ale obávám se, že si můj přítel občas vezme drogu - pervitin. Měsíc až dva zpět se začal měnit a já si toho stále více všímám. Dokonce se stýká s lidmi, kteří jsou pravidelní konzumenti této drogy. Abych Vám přiblížila naši situaci - jsme spolu skoro 6 let a nyní pracuje mimo naše město, takže jezdí pouze na víkendy. Asi byste čekali, že bude trávit čas se mnou, ale bohužel tomu tak není. Dokonce jsme si koupili byt, na který jsme se oba těšili (opravy, vybavení..) Ale najednou ho přestalo bavit něco dělat. Všímám si i těchto změn - skoro nejí (1-2x denně) - nemůže usnout a když usne, tak spí dlouho(poslední dobou ani spát domů nechodí) - je více podrážděný (když jsem se ho ptala, jestli něco nebere, řekl, že ne, ale...) - utratí víc peněz, i když mi to vždy nějak vysvětlí - je unavený nebo naopak příliš živý; - nevyžaduje sex ani žádné jiné něžnosti, které byly pravidelností Zkrátka bych se ráda zeptala, jak mám zjistit, že si s drogami opravdu začal, aniž bych se ho musela ptát. Vím, že mi neřekne pravdu, protože se sám "stydí". Děkuji. Moc byste mi pomohli.

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den! Když přemýšlím nad vaším dotazem, říkám si, že největší škoda je, že se o vašem podezření nemůžete s přítelem bavit. O známkách užívání pervitinu vám samozřejmě napsat můžu a napíšu, ale pokud vám vaši domněnku potvrdím (což ještě vůbec nemusí znamenat, že váš přítel bere), stejně o tom přece budete muset s přítelem mluvit (pokud možno v klidu, otevřeně a bez odsuzování). Je asi dost nemožné snažit se s (dospělým) člověkem něco řešit (a pokud drogy opravdu bere, co k řešení tu je), a nebýt na tom s ním dohodnutý. Teď k Pervitinu - příznaky, které jste popsala, klidně mohou odpovídat režimu člověka užívajícího Pervitin. Pervitin zvyšuje výkonnost celého organismu, urychluje psychomotorické tempo, způsobuje motorický neklid, zvyšuje krevní tlak, tep a dechovou frekvenci. Zorničky jsou rozšířené (mydriáza). Ustupuje pocit únavy, organismus pracuje s vypětím sil - až do vyčerpání. Každopádně...nejlíp ví o příčinách svého "změněného" jednání (které s drogami nemusí třeba vůbec souviset)váš přítel a bylo by fajn, kdybyste právě od něj měla ty nejpodstatnější informace. Pokud budete vědět více, rádi Vám opět poradíme.