Má dcera zkouší marihuanu
Lenka
Před dvěma dny přišla má patnáctiletá dcera večer domů, zalehla do postele a nejevila známky nějakého otupění jen měla snad červené oči. na nic bych nepřišla kdyby se mi druhý den neozvala matka druhé dívky (kamarádky mé dcery), že ona zvrací a je jí velice zle. volali samozřejmě pohotovost a dívka se přiznala, že s mou dcerou a dalšími kluky popíjeli "mléko svařené s marihuanou". Jsem hrozně rozčílená, první reakce byla samozřejmě s křikem a pohlavky...neovládla jsem se. Chtěla bych poradit co dál, jak s dcerou promluvit, mám jí vzít do nějaké poradny? Děkuji Lenka

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den, s poradnou bych zatim počkal, to by mohlo být i kontraproduktivní. Možná že to bylo její první setkání s Marihuanou a že je "nedobrým" zdravotním stavem její kamarádky dostatečně "poučená". Lepší než poradna byste byla určitě vy. Pokud je váš vztah s dcerou dobrý, prozatím by úplně stačilo sednout si a o "těchto věcech" si otevřeně promluvit. Při rozhovoru by bylo fajn, kdyby z vás vaše dcera cítila důvěru, že se jí snažíte pochopit. Pár facek někdy něco vyřeší, někdy ne. Marihuana je (ať chceme či nechceme) generační drogou, kdo ji (mezi teenegery) nekouří, není "in". To, že ji někdo kouří, ovšem ještě nemusí znamenat, že by se vydal přímou cestou "do pekel". Hodně mladých to prostě chce vyzkoušet, ale ne každý u toho zůstane, a už vůbec ne každý se od kouření Marihuany propracuje k dogám tvrdším. Mezi prvním experimentem a závislostí je hodně veliký rozdíl.