hodil mi někdo něco do pití ?
ast
Dobrý den,
mám podezření že mi na party někdo hodil nějakou látku do pití a potřeboval bych poradit zda to podle příznaků je možné. Už před akci jsme toho dost vypili. A ze samotné akce si toho moc nevybavuji. Problém ale je ze jsem se dostal do určité fáze kdy jsem nepoznával lidi a začal jsem blábolit různé nesmysli a měl jsem nejspíš pořádné halucinace. A prý jsem neustále zvracel. Už hodněkrát se mi stalo že jsem že jsem to z alkoholem hodně přehnal ale nikdy se mi nestalo ze bych měl halucinace a nepoznával lidi. A proto se ptám je možné že mi někdo něco hodil do pití.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy. Takto na dálku z minima informací nikdo, tedy ani my, nedokážeme posoudit, natož určit, jestli Vás někdo bez Vašeho vědomí intoxikoval.
Možné to je, a jestli k tomu došlo, buďte rád, že jste intoxikaci, tím spíš v kombinaci s alkoholem, přežil. Mohlo se stát neštěstí a mohl jste si odnést, nebo způsobit někomu dalšímu závažné újmy na zdraví, majetku i životě.
Nepíšete, kdy k události došlo, jestli jste psal vzápětí poté, můžete zkusit koupit v lékařně orientační multitest na přítomnost drog z moči, ze které je z běžných způsobů možné drogy detekovat nejdéle. Cena jednorázového testu na 5 až 6 typů drog se pohybuje zhruba od 250 do 350 korun, většinou však jeho součástí nebývá test na benzodiazepiny. Když budete mít štěstí, koupíte multitest IVD Biotech na 10 drog z moči (AMP, BZO, COC, PCP, THC, MTD, MET, MDMA, MOP, OPI) v ceně do 250 korun. Píšu v lékárně, protože při nákupu přes internet se zvyšuje riziko, že než Vám test dorazí, budet na testování pozdě.
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Extáze (MDMA)
- detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
- detekce ze slin 1 - 3 dny
Kokain
- detekce z moči do 12 - 24 hodin
- detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Heroin a další opiáty
- detekce z moči 2 - 3 dny
- detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití
- detekce ze slin, obdobná, jako z krve
Benzodiazepiny
-detekce benzodiazepinů se odvíjí od vylučovacího poločasu jednotlivých léků, u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech.
Dlouhodobě působící Diazepam a některé další benzodiazepiny jsou detekovatelné z moči až 3 týdny, vzácně déle.
-detekce ze slin je obdobná, jako z krve, tedy ve výrazně kratším časovém horizontu.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
- detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
- detekce z krve 1 den
- detekce ze slin je obdobná, jako z krve, ale velmi obtížná
S orientačními testy na halucinogeny, jak z moči, natož ze slin, je to slabší, na našem trhu je jen tak nenajdete.
Je důležité vědět, že intoxikovat někoho bez bez jeho vědomí, nebo proti jeho vůli, je protiprávní jednání s možným trestním postihem až na několik let nepodmíněně.
Buďte tedy propříště opatrný, udělejte selekci v přátelích a vybírejte si bezpečnější způsoby trávení volného času.
Možné je i to, že příčinou byl samotný alkohol, který Vám prostě nesedl. Všechno je jednou poprvé a pak je nutné vzít neblahou zkušenost jako varování, zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že ani alkohol není pro Vás to pravé ořechové. Počítejte s tím, že když  budete v jeho nezřízeném užívání pokračovat, budou podobné eskapády, problémy a potíže eskalovat.
Doufám, že už jste v kondici a je Vám dobře. Pokud ne, vyhledejte lékařskou pomoc.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, a jak jste zkušenost zpracoval.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.