Bolest po aplikaci pervitinu
Peta
Dobrý den. Prosím o radu se 2 problémy. K lékaři nejdu. Užívám nitrozilne pervitin. Pouze sama, jen doma a jsem zvyklá s ním fungovat v práci i domácnosti a zvládat to. První problém se týká levé ruky. Často používám inzulinku i 10xopakovane.plus do jedné žíly. Vím, že je to špatně. Do levé ruky už cca měsíc neaplikuji, ale stále tam mám tvrde nebolestive boulicky. Zmizí? A druhý dotaz. Pred cca 3 měsíci, možná i déle.. Jsem si dala do pravé ruky a divně to tenkrát zabolelo. Od té doby mě bolí část ruky nad zápěstím.je to cca 3-4 cm dlouhé místo. Na dotek to celé brni a je to méně citlivé. Cítím mírnou... Bouli. Jakoby malý otok. Místo nebolí. Pouze občas, když ruku natahnu, cítím intenzivní bolest jako kdybych si tam skripla zilu. Drogy jsem si tenkrát přitom aplikovala sice do stejné žíly, ale mnohem výš. Děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Peto, dobrý den,
bohužel přes internet úplně dobře nepoznáme, jak moc nebo ne, jsou Vaše potíže vážné, způsobené zřejmě špatnou aplikací, nepoznáme. Stejně tak, co by bylo v tuto chvíli pro Vaše ruce hodné. Rozhodně je třeba přestat si dávat do toho místa, kde se boule udělala, celkově do té ruky.
K lékaři jít nechcete, ale bylo by rozumné, aby Vaše ruce viděl někdo znalý, určitě by Vám pak mohl více říct a doporučil co se s tím dá dělat. Nemůžete zajít, alespoň do nejbližšího Kontaktního centra, pro uživatele drog? V K-centrech bývá i zdravotní personál nebo, alespoň proškolení pracovníci a umí v těchto případech poradit, případně poskytnou i ošetření a mají k dispozici zdravotní materiál. Káčko se dá navštívit zcela nezávazně a také anonymně, takže se nemusíte ničeho obávat. Dále si tam můžete vyměnit injekční materiál (použitý za nový), nafasovat nový, sterilní, abyste ho měla dostatek a nemusela používat jednu inzulínku 10x.
Bylo by to pro Vás přijatelné? Víte kam případně zajít? Pokud ne, rádi Vám pošleme kontakt, stačí uvést větší města, která máte v dobré dostupnosti.
Užitečné informace:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Ozvěte se, MK