Psychofarmaka/pravda 2
Broken
Dobrý den, opět Vás zdravím pane Amrit Sen.
Děkuji za Vaši odpověď a ochotu pomoci. Naprosto chápu , že mé dotazy přesahují rámec poradny i tak děkuji za Vaši reakci. Ale přeci jen mi to dalo cenné informace, za celou dobu léčby jsem žádné psychoterapie neabsolvoval ani mi nebyly nabídnuty či nasměrovány na tuto možnost , proto se můj stav asi neubíral správným směrem. Díky ještě za potvrzení , že benzodiazepiny by se měly užívat takto krátkou dobu i to je jeden z důvodu proč jsem psal , jelikož můj psychiatr mi je předepisoval 2 roky v kuse a vím , že se toto děje velmi opravdu velmi často , je to k zamyšlení , že paradoxně pacient přichází s problémem k lékaři , je špatně léčen benzodiazepiny a pak končí ještě v horším stavu na detoxu , aby se z nich dostal. Proč se toto děje ? Ten nenavykový , šetrný lék i informace při odvykání v poznámce se týkaly čistě Kventiapinu ( Ketilept, Derin, Seroquel...) , je pravda , že tyto léky způsobují problémy uvedené v minulém příspěvku jako parkinsonismus , cukrovka , extrapyramidové než. účinky apod. je vhodné tyto léky podávat lidem , kteří netrpí schizofrenií či bipolární poruchou , není toto kontraproduktivní a celkem hazard se zdravím pacienta? Nejbližší velké město mého bydliště je Ostrava. Mějte se hezky , také Vám přeji vše dobré a ať se Vám daří ! Více takových lidí jako jste Vy.

Odpověděl: Amrit Sen
Brokene, opět zdravím.
S tím, že lékaři, nejen psychiatři, benzodiazepiny velmi často předepisují pacientům nebezpečně dlouho, máte bohužel pravdu. Máme však signály o tom, že se tato rozšířená praxe mění a lékařů, kteří k pacientům a této problematice přistupují zodpovědněji, naštěstí přibývá.
Pokud máte specifičtější srozumitelné dotazy k antipsychotiku Kventiapin, doporučuji Vám směřovat je na kolegu, na slovo vzatého specialistu PharmDr. Mgr. Zbyňka Oktábce, Ph.D. et Ph.D., farmaceuta, adiktologa a výzkumného pracovníka, který patří k týmu naší poradny, nebo na naší psychiatričku MUDr. Terezu Ehrenbergerovou.
Kontakty:
Terapeutické centrum Renarkon o.p.s.
Stojanovo náměstí 1
709 00 Ostrava - Mariánské hory
Telefon: +420 595 782 122
Mobil: +420 724 154 239, +420 777 267 634
Email: poradna@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/poradna-renarkon
Adiktologická poradna Arka
Hornická poliklinika
Sokolská 2587/81
702 02 Ostrava
Mobil: +420 734 377 810
Poradenská linka: +420 602 967 468
Web: http://www.arka-alkohol.cz/adiktologicka_poradna.html
Psychiatrická ambulance - Ambulantní program
Hornická poliklinika
Sokolská 81
702 00 Ostrava
Telefon: +420 597 454 315
Web: http://www.horpol.cz
https://hornickapoliklinika.agel.cz/index.html
AT ordinace při městské nemocnici
AT ambulance
Kounicova 8
700 01 Ostrava
Telefon: +420 596 618 961
+420 596 618 916
+420 541 174 266
Web: http://www.help-psych.cz
Poradna Modrý kříž
Ambulantní program
Havlíčkovo nábřeží 687/21
702 02 Ostrava
Mobil: +420 733 535 487
Web: http://www.modrykriz.org
Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Výškovická 126
700 30 Ostrava
Telefon: +420 596 741 007
Psychiatrické oddělení FN Ostrava
AT ambulance
17. listopadu 1790
708 52 Ostrava
Telefon: +420 597 373 209
Web: https://www.fno.cz/
Psychiatrická a AT ambulance
Náměstí SNP 4
700 03 Ostrava - Zábřeh
Telefon: +420 596 744 733
+420 900 340 340
Mobil: +420 725 811 359
Anonymní alkoholici/narkomani
Místo setkání: Domov sester
17. listopadu 1790
708 00 Ostrava - Poruba
Telefon: +420 737 985 774
Čas setkání: pondělí 16:30
Kontaktní osoba: Dana
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.