Léčení psychózy
Domi
Dobrý den, užívala jsem pervitin v minulosti převážně nosní aplikací cca rok a půl v kuse, kdy už jsem na tom byla po všech stránkách fakt špatně. Toxické psychozu jsem prožívala velice často, spíš vždycky, když jsem si dala, většinou můj stav koncil tím že jsem stala 18 hodin za dveřmi a poslouchala neexistující zvuky a bála se i pohnout nebo dychnout aby mě "oni" neslyšeli.. Nebo tím že jsem. Z ničeho nic dokola prohledávala být, kde se kdo skrývá a kde jsou kamery, koukala jsem i do pračky, mrazáku apod. Nesčetněkrát jsem volala svým kamarádům a lidem ať mě nechají být, že vím že jsou u mě, oni mi většinou volali na videohovor aby ukázali že jsou doma a já si myslela, že si u mě doma postavili nějakou kulisu aby to vypadalo, že jsou jinde a tak podobně. Pak jsem nebrala asi 7 měsíců, pak jsem cca 2 měsíce brala minimálně jednou za týden, a teď už jsem dva měsíce zase úplně čistá, přestěhovala se do jiného města a utla kontakt se všemi fetaky. Občas ale začínám pociťovat slabší, ale podobající se stavy těm co jsem mívala, je to hlavně večer a v noci. Musím dodat ze mam teď dost náročnou práci že které jezdím pozdě v noci a hodně unavená, občas si dám kafe, mám ještě brigádu a školu. Myslím že ta únava má na to také vliv. Každopádně mám teď skoro každý den večer pocit, že jsem se se psychozy ne úplně zbavila a pokud ne, ráda bych ji začala nějak léčit, aby to nedejbože nezaslo dal. Myslíte že s tím mám zajít a pokud ano, kam? Nemám psychiatra ani nic takového a za obvodní lekarkou se mi opravdu nechce, zná mě od mala..děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Domi, zdravím Vás,
je skvělé, že se Vám opět podařilo vysadit.
Pokud šlo o toxickou psychózu, měla by postupně odeznívat, je ale třeba abstinenci udržet, a to i nejlépe od alkoholu a THC. Únava může také sehrát svou roli, bylo by potřeba, abyste také v tom všem, co máte na bedrech, měla čas na odpočinek a sama na sebe, na své záliby, relaxaci...
Udržujte pitný režim, vyhněte se alkoholickým nápojům, kávě, energetickým drinkům, ale i kolovým nápojům. Můžete zkusit popíjet čaj z meduňky, ta působí sedativně. Doplňujte vitamíny a minerály, vyváženě se stravujte.
Navštívit odbodnou pomoc by bylo rozumné, ráda Vám někoho doporučím, když uvedete, kde by to mělo být.
Tak se držte a ozvěte se ještě!
Markéta