RELAPS
Lenka
DOBRÝ DEN.Je mi 18 let a jsem závislá na pervitinu.Pred mesicem jsem prodelala trimesicni lecbu.Dneska jsem si ale po 4 mesicich znovu dala.Mam strach ze v tom pojedu dal.jaka je pravdepodobnost ze si opet ulitnu?Co bych popripade mohla delat kdyz nechci aby to vedela rodina?Je mozne aby jsem se popripade vylecila sama kdyby bylo nejhur a ja to nemohla rodicum rict?DEKUJI

Odpověděl:
Ahoj Lenko, vidím, že jseš informovaná o významu slova relaps, a že si také uvědomuješ jeho rizika. Část lidí po léčbě může z nějakého důvodu zrelapsovat a rozhodně to nemusí znamenat, že všechno snažení vyšlo naprázdno! Ptáš se, jaká je pravděpodobnost, že si zase ulítneš. To se dá těžko změřit na nějaká procenta, ale jsou okolnosti, které by ti mohly v překonání toho úletu pomoct. A to třeba právě to, že na to celé nebudeš sama. Jsem ráda, že si se na naší poradnu obrátila, ale možná existuje někdo, kdo nebere(!) a kdo by ti tuhle nelehkou situaci mohl pomoci překonat. Nějaká kamarádka, přítel, terapeut, kterého znáš z léčby,...? Chápu, že nechceš, aby to věděla tvoje rodina, ale někdy je možná dobré hledat oporu i tam. Relaps přece nutně neznamená znovuvytvoření závislosti. Kdyby tě nikdo takový nenapadl, můžeš zavolat i třeba k nám do K-centra (283 872186). A co se týká tvé další otázky, zda bys to případně mohla zvládnout sama - máš za sebou léčbu, a tak asi víš, že to tak snadné není. Záleží na tvých silách, ale není dobré se nejen podceňovat, ale i přeceňovat... Tak hodně štěstí a drž se!