Extaze a kokain v tehotenstvi
anka
Co se stane kdyz tehotna zena bere kokain nebo extazi? Ma to vliv na zdravi plodu, porod a novorozene dite? Jsou nejake klinicke studie? Je spousta literatury ale nenarazila jsem na toto tema. Dekuji Anka

Odpověděl: Bára Orlíková
Užívání kokainu i MDMA v průběhu těhotenství může mít výrazný negativní vliv na nenarozený plod (jedná se především o nízkou porodní váhu, předčasný porod nebo potrat, vývojové malformace plodu a další). Informace o studii ohledně MDMA a těhotenství najdete na adrese http://www.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.html, kapitola Teratogenita. O kokainu a těhotenství se můžete dočíst v publikaci Cocaine and Pregnancy, project of the Open Society Institute, The Lindesmith Center, 1997 nebo Pregnancy and drug abuse, complications and management issues, autor Gerada, Claire, MRCPsych Hurley Clinic London, 1995 a nebo taky v knize Drogy v ulicích, autor: Tyler, Andrew, vydavatel Ivo Železný, Praha, 2000. Všechny publikace jsou dostupné v Odborné knihovně občanského sdružení SANANIM, Novovysočanská 604/A, Praha 9, mail: dic@sananim.cz nebo mareckova@sananim.cz. Doufám, že vám to takhle bude stačit. Proč se na tuto problematiku vlastně ptáte?