Marihuana
Petr
Dobrý večer,
s tím, že marihuana pro mě není vhodná máte asi pravdu. Podruhé jsem si marihuanu vzal z toho důvodu, že jsem na to už byl tzv. psychicky připraven a věděl jsem, co v nejhorším očekávat a proto jsem si toho taky nedal tolik, ale po třetím kole, co koloval joint jsem hned pocítil, že jsem to zase přehnal a to jsem dal oproti minule o dost méně (asi silnější joint). Spíš mi šlo o to najít tu správnou míru a taky to prý byl dobrej matroš, tak jsem to chtěl vyzkoušet. Ale jak jsem psal, bylo to lepší než prvně, ale moc jsem se sebekontroloval a snažil ten stav ovládnout, což stejně nejde. Ohledně záliby sledování brutálních filmů jsem asi dostal, když jsem jako malý viděl celou triologii SAW. Sám jsem se přemlouval, že to dám a bral jsem to jako výzvu, že to shlédnu celé a to mi bylo tak 7 let. Rodičům bylo jedno, na co se dívám (ale tohle by jim asi vadilo), hlavně jsem nesměl hrát střílečky na počítači.. To je absurdita :). Od mala se téže dívám rád na horrory, vyhledávám tajemno atd. . A ohledně mučení, které jsem omylem viděl jsem byl zaskočen a dodnes si to pamatuji a tohle mi opravdu neudělalo dobře, když jsem věděl, že je to reálné (Jak jsem mohl vidět omylem mučení?? No jednoduše... Hledal jsem random odkazy na deep web a jeden z nich byl online mučení tzv. redroom). Noční můry mívám velice často, ale spíš si je užívám a nějaký velký problém s tím nemám, ale zajímalo mě jen to, zda může mít tohle vliv na stavy u marihuany, což jste mi už odpověděla. Ne u psychologa jsem nebyl, protože zatím mě noční můry nijak netíží a neomezují, spíš mě zajímá, co moje hlava vždy ve snu vymyslí a pak nad tím po probuzení leknutím myslím. Ano o stavech, ktere jsem prožíval pri trave jsem se bavil několikrát s kamarády, kteří taky hulí a vylo mi vzdy sděleno, že se jim to nikdy nestalo a neznají nikoho kromě mě, kdo by měl při trávě takové stavy. Jinak jestli by vás zajímalo, tak mám fóbii z jehel.
Díky za odpověď, Petr

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Petře,
díky, že píšete znovu. Vypadá to, že jste si víceméně na většinu otáztek odpověděl nebo odpověď našel.
Jediné, co mne stále napadá, je, že někdy se lidé od určité události emočně odstřihou. Dokáží o události mluvit, třeba i zmínit, jak se cítíli, ale emočně pro ně v tu chvíli není zážitek přístupný. Může se stát, že jsou událostí fascinovaní a opakovaně se k ní v jiné podobě vrací. Nebo se jim mohou emoce vracet v nevhodných nebo neadekvátních situacích (třeba ve snech, nebo pod vlivem, nebo i v jiné události, která určitým způsobem situaci připomíná). Proto jsem se ptala na kontakt s psychologem, protože to by mohla být cesta, jak se dovědět víc. Chtěl byste se do něčeho takového pustit?
Možná je to celé jen můj vlastní konstrukt, přeci jenom toho vím málo, v tom případě si tím hlavu nelamte. A kdybyste v budoucnu potřeboval, kdykoli znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.