pokracovanie
jana
p. Harant, ďakujem Vám za odpoveď trocha ste ma povzbudili, po kud ide o drogu bol to pravdepodobne heroin - šňupaní,nie píchanie, a raz za týždeň to mi povedala, to neviem určite. Inak som z Trnavy a prístup k takýmto ľudom či odborníci, či psychiatri to se nedá porovnať s Vami v Čechách. Tu je to všetko cez peniaze , nezáleží in na týchto ľudoch,možno češť vynímkam a okolie to sa těší z ľudského neštastia, či krivdy Bohužial. Ešte otázka neviem či robíme dobre ale v piatok odchádza do Talianska so svojí sestrou k příbuznej, je vybavena diolanom a chcela by som vedieť aký máte na to názor a dávkovanie diolanu takto sa liečila z predošlej závislosti. A ešte jedna otázka som asi otravná. Ako by to bolo s liečbu v Čechách. Totiž jej mladšia sestra pravý opak jej študuje v Prahe. Ďakujem Vám za odpoveď a som s krásným pozdravom. Ešte raz díky.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, jsem rád, že Vám naše poradna k něčemu pomohla. Asi máte pravdu v tom, že péče o uživatele drog a jejich okolí není na Slovensku tolik rozvinutá - minimálně co se internetu týká. Nejbližší centrum zabývající se touto problematikou ve Vašem okolí se mi podařilo nalézt až v Bratislavě - Centrum pre liečbu drogových závislostí, Hraničná 2, tel.02/53419148. Jinak věřte, že přístup veřejnosti v ČR k uživatelům a jejich okolí je velmi podobný. Jinak k diolanu asi toto: Jedná se o lék sloužící rovněž k substituci (náhradě) pouličních opiátů. Jeho dávkování by měl určit lékař podle doby užívání opiátů, jejich dávek, váhy apod. Problém je v tom, že se nechá zneužívat stejně jako celá řada dalších léčiv. V případě že se zneužívá svévolně "dle chuti", jedná se o normální pokračování v závislosti. Výhodou je však jeho čistota a s ní související menší zdravotní poškození. Jestli je dobře, či špatně že odjela do Itálie Vám nedokáži odpovědět a patrně to zodpoví až čas. Vše je v rukách Vaší dcery a podstatné je asi to, zda tam chtěla jet, s jakým úmyslem a zda její očekávání může výlet naplnit. Léčba v ČR je dle mého názoru možná, neboť jazykové rozdíly nejsou až takové. Problém je určitě ve financování a více by bylo možné zjistit na zdravotní pojišťovně a v konkrétním zařízení v ČR. Ne vždy je ale potřeba člověka vytrhnout z jeho prostředí a tím přerušit všechny jeho vazby na okolí. To je až ta nejkrajnější varianta a spousta věcí lze řešit ambulantní formou. Ale opět se musím vrátit k tomu, co jsem již napsal minule. Pouze Vaše dcera sama ví, co potřebuje a všechna rozhodnutí jsou na jejích bedrech. Snad jsem Vám odpověděl, mějte se!