SCHÍZY
Anonym
Dobrý den prosím vás, protrpěl sem schízu takovou že sem viděl na obloze ufo, nevim jestli to je fakt pravda, ale ten byl fakt pro me hroznym, jakoby sem na ne maval a oni leteli ke mne a dostavali se mi do hlavy prosim a měl sem uplně vidinu pokácených lesů u nás za polem, prosím vás vím že to není normální určitě to je pervitem můžete mi vysvětlit prosim co to je ja mam ted z nich hroznou schízu a kdyz neberu tak i občas prostě myslim ze nejsem sam jakoby u mne nekdo byl, zal se mi i vcera sen ze tm prilitla uplne pohrebni sluzba a ja bezel ze schodu dolu za rodicema, prosim vas definujte mi to ....

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
díky za dotaz i za důvěru.
Zdá se, že máte jakési bludy nebo halucinace týkající se ufo, ale i přítomnosti někoho (když jste sám, máte pocit, že nejste), vidíte věci, které nejsou (pokácené pole), vnímáte něco, co se neděje (viz příjezd pohřební služby). Sám říkáte, že to nejspíš souvisí s užitím pervitinu. Z dotazu se zdá, že ani po vysazení tyto stavy nemizí. Je to tak?
Netuším, jak jako uživatel pervitinu fungujete, jak se o sebe staráte. K podobných zážitkům může dojít kdykoli, například v souvislosti s předpoklady pro nějaké psychické potíže. Ale stejně tak k nim dochází v souvislosti s mnohahodinovými nebo i vícedenními jízdami na pervitinu v kuse, bez delšího odpočinku a pauz. Podobné "bláznění" pak souvisí ne jen s neurotoxicitou pervitinu, ale i vyčerpáním organismu. Tento a podobné stavy se popisují jako toxická psychoza, která v naprosté většině po vyprchání účinku drogy postupně odezní. Pro takovou diagnozu by vás však musel vidět lékař.
Může se stát, že stav odeznívá pozvolna, nebo zdlouhavě. Z dotazu nemám přesnější představu o tom, co jak dlouho u vás trvá. Nicméně pokud jsou pro vás stavy nepříjemné, doporučuji vysadit pervitin, zajistit si klid a vyhledat odbornou pomoc - možná prozatím alespoň nejbližíší kontaktní centrum, nebo rovnou psychiatra. Jaké jsou v tomto směru vaše možnosti? Pokud byste stál o kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
A nakonec si neodpustím pošťouchunutí - většinou podobné stavy značí, že užíváte příliš. Nenapadlo vás vzít to jako příležitost a zkusit něco změnit?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.