Závislost
xXXXx
Jsem závislý na opiatech (tramal) beru denne 1000mg-2000mg ..... Obcas kourim opium nebo si dám i jiny opiat no ten stav při nedodani davky je šilenost to se neda popsat občas by si raadši člověk prostřelil hlavu brokokvnicí no ale to odvozuju.. Zacína mě to vadit ty drogy v živote no.. Jeste beru kazdy den praskovy kofein tak do 1 gramu donne a nekdy litam v piku vetsinou par mesicu le niterak ve velkem mnozstvi ... Občasně konzumuju temer všechny druhy drog .... Dřív jsme byl zavislej na alkoholu ale uz nepiji ... No nevim chtel sem snizovat davky ale moc to nefunguje .. Začínam bejt zniceny , unaveny už proste nevim jak dal .. Přemyslim obcas o buchne ale do toho se mi dvakrat nechce no mit zili jako cednik asi nechce nikdo ...Už nevím jak dál ted zas prestavam s pikem tak sem unavenej no ale to se da na tom temer apstaky nejsou oproti opiatum to je horší než smrt Nvm co mam delat

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Zdravím,
vidím, že jste si toho docela naložil. Ale je super, že s tím chcete něco dělat, za to vám patří respekt. Budu se snažit vám navrhnout různé možnosti, ze kterých si můžete vybrat.
Předně bude potřeba, poradit si nějak s vysazením opiátů. Tady je několik variant - vysazovat sám doma, nebo jít na detox. Vysadit je možné naráz - ale abstinenční stav by potom byl asi „šílenost". Drobnou výhodou je, že netrvá věčně, řádově dny (týden cca). Další možnost je vyazovat postupně - dávky se v průběhu třeba několika týdnů pozvolna snižují tak, aby abstinenční příznaky byly snesitelné. Vyžaduje to větší sebekontrolu a trvá to delší dobu, během které vám nebude tak blbě jako při rychlém vysazení, ale můžete se potýkat s mírnější formou potíží. Můžete ale využít podporu psychiatra se specializací na adiktologii (AT), který vám může vám předepsat medikaci, která vám při odvykání uleví. Zároveň vám třeba pomůže zvolit správnou rychlost vysazování a podobně.
Další možnost je detox - domnívám se, že pro vás by to byla možnost výhodnější. Na detoxu je 24/7 přítomen lékař - odborník, který vám může na míru dávkovat medikaci, která vám pomůže abstinenční příznaky zvládnout. Zároveň jste v chráněném prostředí - k lékům ani drogám nemáte přístup a je o vás postaráno (postel, jídlo...). V časovém horizontu to taky je rychlejší, než kdybyste vysazoval doma postupně sám (obvykle to trvá několik dní).
Po vyabstinování ale ještě nemusí být úplně hotovo - jednak nějaké mírnější formy abstinenčních příznaků můžou přetrvávat i delší dobu po vysazení, jednak můžou trvat chutě a staré vzorce chování, staří známí... Bude na vás, jak s tím naložíte. Buď je možné navázat ústavní léčbou (v léčebně či psychiatrické nemocnici), nebo zvolit ambulantní formu. Ústavní léčba je na několik týdnů a dá vám ještě čas navíc, abyste se „spravil" a nějak se připravil na život venku - bez drog a léků. Ambulantní léčba může být buď u psychiatra (zase - se specializací na závislostní problematiku, tedy AT), nebo v adiktoloické ambulanci, kde můžete čekat řádově několikaměsíční program s docházkou cca 1-2x do týdne. Součástí je skupinová a/nebo individuální terapie. V podstatě to znamená, že máte pravidelně k dispozici nějaký prostor, kde můžete sdílet svoje úspěchy i neúpěchy a máte někoho, kdo vás nebude soudit a naopak vás podrží. A to stojí za to a ve finále to rozhodně zvyšuje úspěšnost léčby.
Toť asi základ. Tak na nic nečekejte, rozmyslete, co se vám pozdává nejvíc, a objednejte se.
Na detoxy i do ambulancí bývá trochu nával, tak ať dlouho nečekáte.
Kdybyste měl ještě nějaké otázky, měl zájem o konkrétní kontakty, tak dejte vědět, jaké větší město máte dostupné, rádi vám něco pošleme.
Držte se, hodně zdaru!
T.E.