Alkohol
Olivie
Dobry den, přítel stále pije a stále zkouší přestat. Bere antidepresiva, 2 druhý. Přestane pít,má halucinace, mluvi z cesty, je agresivní, naladovy, vybusny. Lecit se nepůjde. Říká, že to zvládne sám. Trvá to již delsi dobu, jeho okolí trpí a on stále to neřeší. Prosím o radu. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Olivie, dobrý den,
pokud má partner halucinace, zdá se mi situace jako velmi vážná a měl by ho co nejdříve vidět lékař!
Uvádíte, že léčbu partner odmítá. Léčba závislosti je, založena na spolupráci dotyčné osoby, je k ní tedy potřeba souhlas a dobrovolný vstup.
Pokud tuto možnost odmítá a Vy máte dojem, že je v ohrožení zdraví, života nebo svým jednáním ohrožuje okolí, můžete zavolat záchranný systém. V takových situacích může být takto ohrožená nebo ohrožující osoba převezena na psychiatrii, kde je po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace. To jsou, ale většinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická diagnóza.
Musí to být pro Vás velmi náročná situace. Doporučuji spojit se s nějakým zařízením pracující se závislými osobami a tam využívat poradenské služby pro blízké osoby těchto osob. Nejenom, že byste si doplnila informace o celé této oblasti, ale také se poradila, jak v dané chvíli účinně pomáhat, co dělat, co naopak nedělat, informovat se o možnostech, které by se dali využít, konzultovat nově vzniklé situace, získávat tak podporu... Pokud byste měla zájem o nějaké kontakty, stačí uvést města, která máte v dobré dostupnosti, rádi Vám je poskytneme.
Takže když to celé shrnu, pokud je přítel nebo Vy v ohrožení, zavolejte pomoc. Pokud by přítel souhlasil s léčením, nebo Vy chtěla využít služeb pro rodinné příslušníky, napište, odkud jste, kontakty Vám vyhledáme. Nebo se sama můžete podívat do databáze zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - okres- město - druh.
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil oběma a v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK