odvykání
hambička
dobrý den, ráda bych se dověděla následující:můj známý užívá dva a půl roku pervitin ne nitrožilně nýbrž šňupáním.Nyní se pokouší abstinovat.Užívání probíhalo s počátku víkendově,posléze nejen to.Zajímá mně zda myslíte,že je schopen-mluví o pevné vůli,která ho ovšem několikrát při té samé snaze opustila-všeho opravdu nechat.Zda není lepší postupně snižovat dávky než očekávat takový ten klasický"HUP" dolů. Děkuji velice za případnou odpoveď. hambička

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, snižování dávek opravdu je možné ale stejně tak jako tak dojde jednoho dne k momentu, kdy se droga už neužije. Váš známý možná, podle svých zkušeností, zvolil rázný postup. Co však je mnohem důležitější než způsob jakým začne odvykat je to JAK bude abstinovat. Znamená to, že bude potřebovat velkou oporu svého okolí a pravděpodobně i změnu dosavadního stylu života: jiné přátele než se kterými drogy užíval, jiný styl víkendové zábavy a možná i jiný pohled na svět (dva a půl roku života je docela dost)...Jak vidíte, abstinování od drog je docela složitá záležitost, takže jestli můžete tak stůjte při něm. A možná by také nebylo od věci uvažovat o odborné podpoře, bývá pak větší šance, že to člověk ustojí. Hodně štěstí, nashle B.