Rivotril
PetrS
Dobrý den, užívám Rivotril zhruba 2x týdne v dávce 0,5mg. K tomu tedy ještě trittico. Chci se zeptat jestli při takovém brání se můžu stát závislý? Prostě při nějakých situacích to bez něj ještě nedávám. Diky

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Petře,
je fajn, že na to myslíte. Pokud zůstanete u 0,5 mg jednou za tři čtyři dny, riziko závislosti je malé. Rizikovější by bylo, kdybyste užíval každý den nebo měl tendenci dávky zvyšovat. Tam se potom může vytvořit fyzický návyk v řádu několika týdnů. (Fyzický návyk znamená v podstatě to, že si tělo zvyklo na přísun látky, buduje si vůči ní toleranci a po jejím vysazení reguje abstinenčním syndromem, jehož intenzita odpovídá frekvenci a délce užívání a výši dávek.)
Kdyby se tedy frekvence užívání zvýšila, nebo byste musel zvyšovat dávky, doporučuji, abyste to prokonzultoval s psychiatrem/psychiatričkou a domluvil nějakou úpravu medikace a/nebo režimu.
Ať se vám daří!
Zdravím
T.E.