Tramal abstinence - priznaky odpoved pro T.E.
Lucka
Dobry den
Mockrat Vam dekuji za odpoved.
Popravde jsem na zacatku abstinence premyslela i o lecebne,mam dve male deti a partnera,ktery semnou ma opravdu velkou trpeivost a jsem mu velmi vdecna zaa to,ze semnou stale je po tom vsem.Vim ,ze to pro nej neni vubec lehke a ja mam ted odhodlani vazne velike,nechci prijit ani o partnera a uz vubec ne o deti,coz jsem si uvedomovala samozrejme celou dobu ale to zlo bylo nejak silnejsi.Vubec to ted nechapu..Po kratomu jsem sahla a prisla k nemu vlastne jen proto,abych mohla po vysazeni fungovat.Protoze to by jinak neslo a priznavam se,ze citim to nutkani stale ho mit a "jistit" se jim.Aby byla chut a sila delat to co je treba.A taky abych se dobre vyspala a dobre usnula a rikala jsem si,ze je to lepsi nez nejaky diazepam na spani anebo antidep. pro naladu ale zda se,ze i tohle je spatne.Cetla jsem si o nem hodne ale to co jste mi o nem ted napsala vy me dost znejistilo.A jsem za to rada.Jeste by me zajimalo,co jste myslela tim myslim ze jste psala "protahovanym" abst.syn.??
Jinak o kontakt urcite poprosim..Praha zapad-Hostivice
Jeste jednou Vam moc dekuji a pekny den preji
Lucka

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Lucko,
myslím, že je skvělé, že jste odhodlaná něco změnit - není to jednoduché, vykročit ze závislosti, ale stojí to za to. Váš partner si ocenění určitě také zaslouží!
Rozumím vaší motivaci, najít si něco, co vám pomůže fungovat i po vysazení. Kolem použití kratomu v tomhle případě je ale stále dost nejasností. A jak jsem již psala, po jeho vysazení může také nastat abstinenční syndrom. Protrahovaný znamená prodloužený - tedy něco podobného, co zažíváte i po několika týdnech po vysazení tramalu. V podstatě by to celý problém jen odložilo.
Co se týče medikace - je potřeba obezřetnost při užívání návykových léků (právě ten diazepam, různé Stilnoxy, Hypnogeny apod.). Existuje ale spousta léků, na které návyk nevzniká a které vám zároveň můžou pomoci tohle období nějak překlenout. Proto doporučuji spíše ambulance, kde pracují s lidmi se závislostí a kde si na návykové léky dávají obzvlášť pozor.)
Posílám nějaké kontakty - AT ambulance je více jako běžná ambulance psychiatra, ale specializuje se na závislosti (psychoterapie může být součástí péče). Adiktologická ambulance je zaměřená šířeji - většinou poskytuje individuální a skupinovou psychoterapii, zároveň ale i konzultace s psychiatrem a další služby.
Kontakty - co jsem našla nejblíže:
a) AT ambulance
MUDr. Strašrybková: https://www.stredisko-reporyje.cz/psychiatricka-ordinace
GynCare: http://www.gyncare.cz/psychiatrie-rozsah-pece/
Psychiatrie Břevnov: https://www.psychiatrie-brevnov.cz/kontakt/
Terapie: http://www.terapie.info/?goto=text&sekce=JVXbd3Wr&lng=cz (terapie je hrazená klientem, ale psychiatrické vyšetření a medikace jsou hrazené pojišťovnou - blíže se radši poptejte...)
b) adiktologické ambulance
Magdaléna: http://www.magdalena-ops.eu/cz/slu%C5%BEby-pro-z%C3%A1visl%C3%A9/l%C3%A9%C4%8Dba/ambulantn%C3%AD-l%C3%A9%C4%8Dba#podoli
SANANIM: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Snad vás něco z toho zaujme!
Držím palce, držte se a kdybyste potřebovala, určitě se ozvěte!
T.E.