Alkohol a kokain
Czechguy
Pro paní Gabrielu Minaříkovou.
Dobrý den,
Od našeho posledního rozhovoru ubehl asi mesic,od te doby probehly dva vecirky a vsechny se točili kolem kokainu..Mate uplnou pravdu v tom,ze kokain pomalu ale jiste zacina bejt ta vec na kterou se jednou za par tejdnu proste tesim a Vim ze to u toho skonci..I kdyz nejdem denni uzivatel,zacina mi vadit jak me to ovlivnuje,moje pritelkyne o tom vi a samozrejme ji to strasna vadi, a uz i Ja to zacinam vnimat jako problem..Jak z toho ven?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Czechguy,
díky za dotaz i za upřímnost.
Vezmu to od konce - z osobních důvodů pracuji pouze takto "na dálku" po internetu, telefonický kontakt není možný, nicméně kdybyste o to stál, mohla bych vám doporučit kontakty na kolegy. On je často právě rozhovor s někým, kdo je mimo celou situaci, tou nejlepší cestou, jak přijít na to, co by mi mohlo pomoci. Takže záleží, jestli byste stál o zařízení, které poskytuje služby diskrétně a zdarma, nebo o kontakt na placenou terapii. Řekněte si. On každý má svou vlastní cestu, takhle na dálku většinou moc radit nejde, protože neznám všechny podrobnosti a souvislosti. Obecně se můžete zkusit vy sám zamyslet nad tím, co vás vlastně u kokainu drží, co je to, co vás na něm láká, co vám tedy i nějak v životě chybí a jak to zařídit, aby vám bylo dobře i bez toho, nebo čím to nahradit.
Často se všechny cesty od drog i trochu podobají - změna jedné věci často vede i k dalším změnám, spousta lidí se začně starat o sebe, věnovat se svým blízkým a rodině, a přestane se hnát za prací a výkonem ... ale to už trochu předbíhám.
Níže přikládám kontakty, ze kterých můžete vybírat.
Služby v rámci naší organizace, kam byste se mohl obrátit:
Denní stacionář SANANIM
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
V případě zájmu o individuální konzultaci je vhodné se nejdříve telefonicky objednat.
Adresa:
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice)
pevná linka: +420 220 803 130, +420 220 800 041
fax: +420 266 710 489
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
obecně je možné se obrátit i na Kontaktní centrum, nicméně tam dochází i injekční aktivní uživatelé. Poradenství probíhá v oddělených prostorech v rámci centra, které se nachází na Praze 5, Na Skalce 15 (podrobnosti www.sananim.cz)
Další možností je Prev-centrum nebo Anima.
A nebo je tu řada kolegů z oboru, kteří nabízí služby soukromě, placeně. Zkusit můžete třeba relativně nové Neocentrem, případně hledat na internetu terapeuta/ku, kteří vám budou sympatičtí.
Stačí takto, vybral jste?
Gabriela Minařík.