Zastává srdce
Lenna345
Dobrý den, je možné po jedné malé čáře pervitinu dostat zástavu srdce nebo infarkt ? Pervitin znám již cca 7let , dřív užívání bylo častější diskotéky apod časem jsem od toho ustupovala , momentálně si dam příležitostně jednou za 14.dni takhle jednu na pobavení, mohu z takového malého množství dostat zástavu? Mám občas panicky ataky od srdce , tlaky na hrudi , občas mi jakoby přeskočí srdce není to častý ale párkrát se mi stalo. Normálně moc nekourim krabička mi vydrží třeba i týden ale po požití pervitinu jsem schopná vykoupit třeba dvě krabičky za dva dny může i to mít větší vliv na srdce ? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Lenno, děkujeme za dotaz.
Bohužel, "náhoda je blbec", i po jednorázovém užití pervitinu může dojít k infarktu, cévní mozkové příhodě ("mrtvice") či jinému závažnému ohrožení života, a to i u mladých lidí. Riziko zvyšuje kombinování s dalšími drogami včetně alkoholu. Vysoce rizikový je pervitin u lidí, kteří již nějaké zdravotní problémy mají (obzvlášť se srdcem či oběhový systémem obecně). Pokud máte nějaké srdeční potíže i bez pervitinu, rozhodně bych se jeho dalšímu užívání vyhnula. (Je také dost možné, že vaše potíže s užíváním pervitinu souvisí. Zkuste vysadit - možná problémy zmizí. Pokud by neustoupily, radši to proberte s praktickým lékařem/lékařkou). Asi tušíte, že dvě krabičky cigaret nejsou pro vaše srdce ani plíce a vůbec celý organismus nic dobrého
Rozumím tomu, že máte pervitin pro pobavení, ale jedná se opravdu o docela rizikovou zábavu. Způsobů, jak se bavit, je určitě víc. Tak zvažte, jestli vám to stojí za to. Myslím, že vaše tělo vám už těď vysílá nějaké signály, že by potřebovalo pauzu.
Buďte na sebe opatrná!
A kdyby něco, určitě se ozvěte.
Zdravím
T.E.