Pervitin a zornice, detox a zdraví
Bugy
Dobrý den. Občas se naskytnu mezi uživateli drog, kdekoli na akci. Sám jej neužívám, ze zdravotních a dalších důvodů. Stále mě ale zajímá, zda je možné z noční akce, užité jakékoli drogy z těla nějak eliminovat do par hodin ( například - v 8 ráno člověk cítí že má ještě hladinku z pervitinu ci kokainu (a jiné) a musí se srovnat do doby, aby to na daném člověku nebylo vidět a poznat například v MHD, škola nebo v nejhorším případě, v práci. Je nějaký osvědčený způsob jak pomoci rozšířeným zornicím, bez lékařského původu. Po různých pročítání článků, dotazů, fóra i videa , jsem nikdy nedostal, pro mě, dostačující a relativně uspokojující odpověďi. Tedy , je možné nějakým způsobem pomoci rozšířeným zornicim se zmenšit do alespoň běžného stavu denního fungování? Stačí pouze odpočinek, zavřené oči, oční kapky a nebo existují konkrétní přípravky či "babske rady" ? Jaká je nejvhodnější strava, či doplňky stravy při "detoxu" a čištění těla od těchto chemikálií? Více ovoce či zeleniny,. atd? Čemu se převážně vyvarovat, byť ve stravě či v tekutinach- např. mléčné výrobky, obsah cukru nebo tuku..? A vlastně, proč konkrétně Pervitin některým lidem zornicky zužuje a jiným naopak velmi rozšiřuje? Byla situace , kdy dva mladíci měli z jednoho pytlíku každý svou připravenou dávku v carkach, načež jeden poté měl příliš velké zornice, druhý jej měl na pohled normální nebo příliš zúžené. Proč tomu tak je? Děkuji za feedback a alespoň částečné zodpovězení dotazů. Jsem člověk který to nechce ani vyzkoušet, i když mu to bylo několikrát nabídnuto. Děkuji za Váš čas a přečtení mého rozsáhlého příspěvku s dotazy. Vážím si toho a těším se na odbornější odpovědi. S pozdravem BUGY, 27 let.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
ad "eliminace do pár hodin - závisí na látce, kterou jste užil. Eliminační poločas je vždy konkrétně vázán na konkrétní látku. U některých látek je možno eliminaci mírně zrychlit.
Ad rozšířené zornice - ne není. Zornice jednoduše reagují na obsah látek v krvi, osvětlení apod. To nejsou volní schopnosti oka a bez chemického/fyzikálního zásahu to nijak nelze provést. Proto je jedním ze základních testů papilární reflex
Ad nejvhodnější strava - obecně je dobré doplnit vitamíny a minerály, které se užíváním vyplavily, samozřejmostí je důkladný odpočinek.
Ad rozšíření zornic - zornice se po užití pervitinu vždy rozšiřují. To je vlivem farmakologického působení látky. Rozdílnost může být způsobena rozdílným nastavením zornic jednotlivců.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec