SOS
Nikyy255
Dobrý den, už nevím jak dál jsem 8 let s přestávkami zavysla na pervitinu beru ho nitrozilne. Byla jsem na detox pak na léčení a po léčení jsem si našla práci vše klaplo naší mě vzali k sobě i se synem. Za to jsem jim moc vděčná ale po 4 měsícich v praci ne vyhodili, že nestíhám normy celou dobu jsem byla čistá když jsem měla praci. Vyhodili mě a tým jsem se dostala zpět do toho kruhu bolesti a trápení. Hlídá mě ospod 5.12.2019 mam mít soud o svěření malého do mě péče ale musím nosit negativní testy a to nemam naší mě vyhodí kdyz zjistí že beru už aj kradu doma jsem v hajzli uvažuju o sebevraždě jelikož ještě beru antidepresiva mám obsedantne kompulzivni poruchu a ty léky už nemám co má dělat jak to zastavit zadam vás nenabizejte mi komunitu a léčbu kdyby existovala nějaká lázeňská pomoc nebo hospitalizace ale ne v blazinci potřebuju tak 14 dní.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Nikyy255,
s ohledem na stejnou přezdívku u několika dotazů a velmi obdobné příběhy soudím, že píšete již poněkolikáté. Pletu se? Psala jste o relapsu a pokusu relaps zastavit. Tentokrát je to tak, že se blíží termín soudu ohledně svěření péče o syna. Jeho svěření se bude odvíjet od toho, jestli jste schopná se o něj postarat, soud po vás bude chtít doložit abstinenci negativními testy na drogy. Chápu vše dobře?
Netuším, jestli jste vyhledala nějakou odbornou pomoc nebo využila některý z nabízených kontaktů v minulých odpovědích. S ohledem na termín soudu, bych vám doporučila hledání pomoci neodkládat a obrátit se na kolegyni Ilonu Preslovou, která má s podobnými situacemi zkušenosti. Je v kontaktu s OSPODy, ví, jak to chodí u soudu, zná situace matek, uživatelek drog, a možnosti, jak se z užívání dostat a nepřijít nebo získat dítě do péče zpět.
Mám pocit, že zvládnout sama bez podpory a rady, v tak velkém stresu, jaký popisujete, podobně těžkou situace, je téměř nemožné . Nebudu vám slibovat, že se s pomocí paní Preslové vše vyřeší a dobře dopadne. Ale ze zkušenosti vím, že nejlepší je pravda a pokora, se kterou se postavíte situaci čelem a budete hledat pomoc a podporu pro sebe a syna. Paní Preslová má s podobnými případy zkušenost a není třeba se bát poprosit ji o radu. Konec konců - co by se mohlo stát? Jestli nebudete mít testy u soudu, provalí-li se krádeže u rodičů a k tomu vyplave na světlo vaše užívání, nejspíš to stejně budete muset přiznat. Takže máttet na výběr - lhát, dělat mrtvého brouka, utéct (třeba i sebevraždou), nebo zabojovat. Co byste potřebovala, abyste si vybrala poslední z možností?
Věřím tomu, že jste se do této situace nechtěla dostat, že jste nešťastná, zklamaná, že vás trápí, co se děje a máte strach z toho, co bude. Dost možná se zlobíte na sebe, zaměstnavatele, rodiče, na všechno a na všechny. A umím si představit, že v tomto nastavení uvažujete o sebevraždě, která je příšlibem klidu. Přesto doufám, že v sobě najdete kus odvahy a postavíte se problémům čelem. Jste člověk, který udělal chybu, nezvládl těžkou situaci - vyhazov z práce, ale také stres z blížícího se soudu, chutě na drogy a k tomu další psychické potíže.
V tuhle chvíli mne proto více než odpovědi napadají otázky - jaké máte možnosti, čeho se bojíte, co by se všechno mohlo doopravdy stát, co jsou spíš strachy a stres a co je realita, co by vám v tuhle chvíli pomohlo, co byste potřebovala apod. Než se o tom všem rozepisovat v naší poradně, skutečně věřím tomu, že by bylo ideální mluvit osobně s paní Preslovou. Co vy na to? Pokud jste z Prahy, stačí jí zavolat (a nebo napsat mail) a domluvit se na setkání.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu (CKP)
PREVNEXT
Naším cílem je spokojené dítě v péči těch, kteří mu chtějí být kvalitními a milujícími rodiči.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
PhDr. Ilona Preslová
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.