Suboxon
Peter xxxxx
Som v substitúcii na Slovensku a na celom území Slovenska nie je dostupný suboxon. Čaká sa na jeho alternatívu bupensan. Neviem čo mám do tej doby robiť, mám recept a nemám si ho jak vybrať. Doktor ponúkol dochádzať na metadon 100 km. Ďalší problém je že som zamestnaný. Sestra mi žije v Prahe nedalo by sa mi nejak pomôcť do tej doby, kým u nás nenabehne ta alternatíva. Jedna sa o nejaké dva týždne. S pozdravom váš bývali pacient. Peter xxxxx

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň.
Recept vydaný na Slovensku by mal platiť v celej Európskej únii. Daná situácia sa dá riešiť tak, že by Vám sestra mohla vybrať recept v Prahe, prípadne si možete osobne zájsť do Čiech, Rakúska či do Maďarska alebo Polska, podľa toho, kam to máte najbližšie. Je vhodné si najprv do danej lekárne v susednom štáte zavolať, aby Vám liek pripravili.
Keby ste prechádzal na Metadon, tak prechod spať na Suboxone by bol trochu problematický, približne 3-4 dni by Vám nebolo úplne najlepšie, potom by ste sa opať zrovnal.
S pozdravom,
VP