Jak se zbavit myšlenek a vzpomínek na drogy.
Nicol
Dobrý den. Jmenuji se Nicola a mám problém s minulostí. Více jak dva roky jsem byla každodenním uživatelem drog. Poté co jsem otěhotněla, s drogami jsem úplně přestala. V červnu, letošního roku, se mi narodil syn. Díky němu se taky držím, ale stále se mi vracejí vzpomínky. Můžete mi prosím poradit, jak se s tím zlým obdobím vypořádat? Děsí mě to a občas mám i strach. Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Nicol,
ono bývá těžké zvládnout mateřství jako takové. A tak není nic neobvyklého, že se vám po pár měsících od narození syna vrací touha po užití drogy. I pokud ženy nemají s drogami zkušenost, není nic neobvyklého, pokud začnou být po pár měsících od porodu (většinou tak 2-4 měsíce od porodu) unavené a vyčerpané. Být doma s malým dítětem, sytit všechny jeho potřeby, starat se o něj a nemít prostor už jen sama pro sebe, je obrovnská změna. Takže mi připadá vcelku přirozené, že se vaše myšlenky nebo i sny v tuhle chvíli stáčí k pervitinu a tomu, jaké to bylo dřív. Někomu pomůže si to takto uvědomit. Nicméně často to nestačí. A je fajn mít někoho, s kým můžete o tom, co prožíváte (ať už jde o mateřství nebo pervitin), mluvit. Ono často už samotné vyslovení takových věcí nahlas jim sebere část síli. Máte někoho takového? Napadá vás, kde byste někoho, s kým můžete alespoň část z toho, co prožíváte sdílet?
Druhá vě, která mě napadá, je, že i v minulosti jste drogy užívala z nějakého důvodu. Těhotenství vás donutilo přestat, možná pomohly i hormony, ale samotný důvod, který byl na začátku užívání pervitinu tím možná nezmizel. Vzpomenete si, co vám pervitinu dával? Co vás na něm přitahovalo? A není to zároveň i to, co vám chybí poslední týdny?
Kdyby se vám nepodařilo najít ve svém okolí někoho blízkého, s kým byste mohla a chtěla své myšlenky a pocity sdílet, možná by stálo za úvahu vyhledat nějakého odborníka, poradenství ... tam byste mohla o všem bez obav mluvit, nikdo by vás nesoudil, naopak by vás vyslechl a pomohl vám hledat řešení, jiné cesty, jak upokojit neklid a postarat se o sebe. Co vy na to? Není lepší najít si pomoc teď, než riskovat, že se něco zvrtne? Kdyby vám něco takového dávalo smysl, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, zkusila bych vám poslat kontakty. Samozřejmostí je, že jsou takové služby poskytované diskrétně a ve většině případů i zdarma.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.