Extáze, alkohol
Michal
Dobrý den, hned ze začátku vám chci říct, že je super jak pomáháte lidem. Měl bych na vás taky otazečku, nebo spíš bych vám chtěl něco napsat a poradit se. V první řadě vám napíšu můj příběh. Jak to většinou začíná tak i já jsem ze startem střední školy začal experimentovat s různýma zakázanýma látkama. Vždycky mě fascinovaly drogy a už od základní školy jsem o nich věděl hodně informací, které jsem načetl na internetu nebo čerpal z dokumentů, a proto mě vždycky zajímalo jake to bude v reálu, jak se budu cítit, vážně je to takový jak říkají ti v těch dokumentech? Bylo mi 17 a spolužák mi donesl do školy pervitin. Několikrát během toho roku jsem to ještě vyzkoušel a dal jsem od toho ruky pryč. Měl jsem to štěstí že jsem se neskutečně bál, že by se to dozvěděla rodina. Pak jsem jednorázově vyzkoušel spoustu jiných látek (rúzné léky,lsd,lysohkávky,ťekavé látky, prostě asi skoro všechno kromě heroinu). Jedna látka mi dělá problém a tou je extáze. vlastně jsou to latky dvě, alkohol a mdma (extáze). Jelikož cestuji po světě a vydělávám tolik, že nemusím řešit co si koupím tak piju každý den piva většinou tak 4-6piv denně o víkendu denně 10 plus k tomu zobám extáze jak to jen jde, ano je to hnus já vím, ale pořád se snažím přiblížit tomu prvnímu stavu. Teď mám problém s tím, že když užij mdma tak se většinou hodinu bavím nebo hned usnu. Ano vážně dám si a jak naběhne účinek tak usínám. To se mi štává hodně často, že i po kokainu usnu jako bych si dal něco na podporu spaní. A když ne tak je moje tělo tak adaptované, že mi ani 3-4tabletky nedělají tolik co ostatním půlka. Dá se říct, že všechno tady tohle dělám je z toho že se nudím a nemám partnerku. Ale ikdyž to vím tak nějak si nedokážu sám pomoct. Vím kde je problém, ale dělám to pořád dokola i s tím alkoholem což mě fakt mrzí, protože už neni nic co by mě nějak potěšilo než alkohol nebo tady tyhle svinstva. Takže otázka 1. zní jak je možné že po stimulantu osínám a má to na mě opačný efekt? 2. Jak se z toho všeho dostat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Michale,
děkujeme za ocenění, to potěší.
Uvádíte, že pijete každý den, dle Vašich slov zobáte extáze, jak to jde. Rád byste pocítil stav, který jste znal na začátku, ale ten nedocílíte tím, že se budete ládovat co do jde. Naopak, docílil jste toho, že díky častým konzumacím pociťuje pouze a jen únavu, protože máte zkrátka unavený organismus. Myslím, že Vám dává jasný signál, že je třeba zvolnit, ubrat a řádně si odpočinout. Plno konzumentů drog touží opět zažít stavy jako na začátku drogové kariéry, v marné snaze konzumují, co to jde, výsledek však nepřichází. Některé etapy se bohužel opakovat nedají a tohle na například jedna z nich. Nikdy to už takové nebude, je zbytečné se za tímto pocitem honit...
Pokud se drog nechcete zcela vzdát, tak alespoň dodržujte základní pravidlo a to je, udržet mezi jednotlivými konzumacemi co nejdelší časové úseky, aby měl organismus, včetně psychiky také prostor pro regeneraci. Užívání je pro tělo nepřirozený zásah, je třeba mu dopřát odpočinek, vitamíny, minerály, dostatek tekutin (nealko) a vyváženou stravu. Jinak je to cesta do pekel, a to snad nechcete...
Uvádíte, že se nudíte, jste bez vztahu. Co takhle dát se do pořádku, oprášit staré zájmy, pokud jste nějaké měl nebo si najít nové, jiné, bez drog a snažit se pracovat na celkovém zlepšení, abyste jednou byl schopný rovnocenného vztahu?
Vám samotnému se to nedaří, uvažoval jste například o tom, že byste si s tím mohl nechat pomoci?
Budu ráda, když se ještě ozvete.
Mějte se zatím fajn, MK