Aurorix (moklobemid) a extáze
Urake
Dobrý den,
Před pár měsíci jsem se se ještě s jedním člověkem předávkoval. Oba jsme si vzali 5 Aurorixu 300mg, po asi půl hodině jsme si do toho vzali každý jednu extázi. Dopadlo to tak že nás na konec odvezla záchranka protože jsme se začali klepat a později jsme i zkolabovali. Chtěl bych se vás zeptat o čemu vlastně doslo a co se dělo?
Četl jsem si že moklobemid má velitel sedativní (opiátům podobný účinek), jak je tedy možné že nám bylo tak strašně dobře, byli jsme extrémně lehci a měli spoustu energie.
Když to řeknu špatně tak jsme byli fakt hodně sjetí.
Potom mě ještě napadá že když si občas po téhle zkušenosti hodně zahulím, začínám mít takové špatně stavy že cítím jak mě hodně busi srdce a není mi zrovna nejlépe. Zajímavé tedy jestli po předešlé zkušenosti mohu mít nějak poškozené srdce. Děkuji.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
nevím, kde jste se o moklobemidu takové informace dočetl, ale rozhodně nejsou správné. Moklobemid sedativní efekt nemá a jeho kombinace s MDMA je zrovna dost nebezpečná.
Moklobemid je antidepresivum patřící do třídy RIMA - Reverzibilních Inhibitorů MonoAminooxidázy (někdy se zkracují také MAOI). Princip účinku moklobemidu je takový, že blokuje degradaci určitých neurotransmiterů (serotoninu, noradrenalinu a dopaminu) a tím zvyšuje jejich aktivitu na nervových zakončeních.
Extáze zase způsobuje zvýšené vyplavování zmíněných neurotransmiterů na nervových zakončeních. Oba mechanismy účinku se tedy potencují a ve výsledku dojde k „přehlcení" serotoninem a dalšími monoaminy. Může se objevit třes, svalové záškuby, pocení, bušení srdce, přehřátí, nevolnost, zvracení, průjem, změny krevního tlaku, zmatenost, halucinace až bezvědomí a kolaps. Říká se tomu serotoninový syndrom a může to dopadnout i fatálně. Bylo už zaznamenáno několik případů úmrtí právě na kombinaci extáze s Aurorixem. Maximální denní dávka Aurorixu je navíc 600mg.
Jak je na tom momentálně vaše srdce bohužel na dálku říct nedovedu. Pokud máte obavy, bude dobře, když je budete konzultovat s praktickým lékařem, případně rovnou s kardiologem.
Určitě bych vám do budoucna doporučila větší opatrnost. Nejbezpečnější by samozřejmě bylo, dát si pauzu od drog (včetně hulení, zvlášť, jestli vám nedělá dobře) nebo aspoň drogy nekombinovat Pokud už byste to nutně musel zkoušet, tak si dopředu ověřte, jestli je uvažovaná kombinace „bezpečná" (internet v mobilu už mají skoro všichni). A nepřehánět to s dávkami. Pokud nemáte jak ověřit a nejste si jistý, je rozhodně lepší kombinaci nezkoušet. Může to dopadnout fakt blbě a jsou i jiné způsoby, jak se bavit.
Tak na sebe buďte opatrný!
Kdyby vás ještě něco napadlo, určitě se ozvěte.
Zdravím!
T.E.