Extáze-první užití
Vojtas
Dobrý den,
než začnu chtěl bych jen říct, jak velkou chybu jsem udělal a že něco podobného už v životě nedopustím!
A také to, že nejsem kuřák, alkohol piju příležitostně (spíše výjimečně) a drogu jsem užil poprvé v životě. chtěl bych znát Váš názor, jelikož nevím co dál..
Dnes je to přesně 9 dní od chvíle, kdy jsem vyrazil s mými dvěma nejlepšími kamarády do města, dát si par drinků. V dobré náladě po asi 4 sklenkách rumu s colou mi jeden z kamarádů nabídl extázy, kterou jsme každý z nás užil (každý pouze 1/2), sám mi řekl, že se nemusím bát, že je to ověřený..
Po asi 40 minutách jsem cítil “nájezd”, měl jsem spoustu energie, ale to trvalo chvilku. Další fází bylo to, že jsem stál na místě a začal cvakat zubama s halucinacemi a změnou zvuku. Po chvilce jsem si začal uvědomovat, že to co se děje není úplně normální a začal propadat panice, že jsem ostatním pro srandu, že mě všichni sledují a chtěl jsem domu, což cca po 1,5h jsem také udělal a odešel domu. (Dle mého názoru byla také velká chyba to, že jsme extázi užili v baru, nikoliv klubu tipu diskotéky).
Druhý den ráno jsem se probudil a vše bylo ok, nebylo mi nijak zle, spis jsem si z toho dělal srandu co se to dělo. Další dny se ale změnili v nepříjemné pocity, které trvají do dnešního dne. Po probuzení a přes celý den se střídají stavy, kdy jsem zmatený, propadám panice a mám o sebe teď už opravdu velký strach!Bydlím a pracuji s rodiči, kteří nic netuší, zkusil jsem čekat jestli se stav nezlepší, ale každý den se to opakuje. Koupil jsem si i meduňkový čaj a tablety proti stresu. Kamarádi, kteří extazy užili jsou v pořádku a nic takového se jim neděje.
Čtu samozřejmě spoustu diskuzí a názorů, kde se píše o tzv. “toxické psychóze”, nebo porušení psychického stavu, občas si říkám, jestli to nemám jen z toho stresu a jestli fakt nejsem blázen :(. Nepřeju si nic jiného, aby tento stav už nenastaval!
Moc Vas prosím o názor. Jestli čekat, nebo vyložit karty všem a začít to řešit..
Děkuji!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Vojtas,
nejspíš by stálo za úvahu se k někomu objednat - a tím někoho myslím psychiatra se znalostmi z oboru adiktologie, případně do nejbližší adiktologické ambulance. Většina lékařů má poměrně dlouhé čekací doby a tak bych objednání příliš neodkládala. A už po telefonu bych na vašem místě chtěla mluvit s lékařem a ptala se, co mohu pro zlepšení během čekání na termín udělat.
Možná nakonec nepůjde o nic vážného. Možná se hlavně cyklíte ve vlastních obavách. Možná pomůže čas, klid, omezení stresu, držet se od drog strannou, moci s někým o všem narovinu promluvit. Ale podobné situace není radno podceňovat. Potíže se také mohou nabalovat. A řešit chronické problémy bývá zdlouhavé a komplikované.
Snad tedy alespoň takto. Doufám, že se vám brzo udělá lépe.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.