Abstak
Zpet do realiaty
Dobry den, mam takovy problem. Byl jsem dlouhodoby uzivatel marihuany a ted uz 16dni abstinuju. Prvni tyden sem mel silene stavy na umreni kdy sem nemohl nic snist, po tydnu se mi to sklidnilo a zacal jsem normalne jist a tyden sem se uz citil skvele ale ted uz 3 dny kazdy rano mi je opet zle a nemuzu jist a cely den se citim divne, vecer neco snim, usnu a rano znova to same. V noci se budim kazdou hodinu a mam silene sny vetsinou typu nocnich mur. V prvnim tydnu sem pro jistotu byl i v nemocnici a nechal si udelat veskera vysetreni od EKG, sono, krevni testy, rengen plic no vsechno a bylo mi zdeleno ze podle vysledku sem zdravy. Tudis ma otazka zni ci to mam jen v hlave nebo si proste telo musi navyknout na novy stav. Byl jsem zvykly na maryhuane delat vsechno od jidla, praci, spanek, zabavu. Jedine co mi trochu pomuze je Neurol ale nechci nahrazovat drogu drogou. Dekuju za pripadnou radu

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení z tak nepříjemných obtíží a máte můj respekt, že se držíte.
Jak dlouho budou nepříjemné stavy trvat, si netroufám odhadnout a ani to, že odezní, Vám nezaručí, že se dokážete od drog držet zpátky. Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, který pracuje v některé ze zdravotnických, nebo nestátních službách pro uživatele a bývalé uživatele návykových látek a o Vašich potížích otevřeně promluvit. Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Znamená to co nejdříve si telefonicky domluvit termín návštěvy.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro svou úzdravu a rekonvalescenci podniknout, případně se domluvíte spolupráci a terapeutickém postupu, abyste mohl být co nejdříve v pořádku a kondici. Budete pevnější v kramflecích, abstinence nebude snadná, ale určitě schůdnější.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Specializovaným programem pro uživatele konopných drog disponuje i náš Denní stacionář v Praze:
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Pevné linky: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
SANANIM také provozuje specializovaný web Končím s hulením pro lidi, kteří by mohli mít s užíváním konopných drog problém a mezi jiným poskytuje rovněž možnost on-line léčby:
https://koncimshulenim.cz/
https://koncimshulenim.cz/o-projektu/
https://koncimshulenim.cz/o-marihuane/
https://koncimshulenim.cz/online-lecba/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jkak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, ať je brzy lépe.
Amrit Sen