Může to být přiznak syfilisu?
Tom
Dobrý den,chci se zeptat zda může být příznakem syfilisu malátnost a zvláštní pocity na končetinách a zádech. Takové palčení a poštípávání. Začalo mi to 5 týdnů od rizika. Na zádech místama vyrašili pupínky podobné akné.Vždy jen pár pupínků. A 3 mesice od rizika mi naskákalo na krku cca 10 pupínků též podobné akné,jsou načervenalé. vymáčknout nejdou,tudíž to ani nezkouším. Nijak nesvědí.Setrvávají déle než týden než se začnou ztrácet. Bral jsem 3 tydny antibiotika doxybene a chci se zeptat,zda bude test na syfilis 3 mesice od rizika spolehlivý? Nebo zda může se stát že by vyšel z nějakého důvodu falešný negativní výsledek? Děkuji Vám moc za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Tome, zdravím Vás,
díky za důvěru. Omlouvám se za opožděnou odpověď, sesypalo se na nás skutečně nebývalé množství dotazů.
Chápu Vaše znepokojení, nejhorší bývá nejistota...
Píšete na Drogovou poradnu, předpokládám tedy, že máte minimálně zkušenost a riziko, kterým jste prošel, nebylo jedno.
Doporučuji Vám tedy se nechat co nejdříve otestovat, odstup od dobrání antibiotik se jeví, jako dostatečný. Znamená to, že můžete absolvovat test z kapilární krve, tedy odběru pár kapek krve z prstu, v kterémkoli kontaktním centru pro uživatele návykových látek, nebo pracovníky spádového terénního programu, kteří Vás kromě na syfilis, mohou zároveň otestovat na HIV, žloutenku C, případně i na žloutenku B.
Nejjistější výsledek se však bezesporu dozvíte, pokud se necháte otestovat laboratorně, z plné krve, tedy ve zdravotnickém zařízení. K tomu, abyste byl bezplatně otestován, stačí říci důvod, respektive uvést konkrétní rizikovou zkušenost a seznámit lékaře s projevy, které jste popsal. V obou případech se nemusíte obávat o soukromí ani citlivé informace.
Znamená to nechat si napsat doporučení od praktického lékaře, nebo rovnou zajít do ambulance dermatovenerologického oddělení, nebo kliniky v dosahu.
Kontakty můžete dohledat například zde: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Moderní léčba syfilis, pokud je diagnostikována včas, je spolehlivá, poměrně krátkodobá, bez zdravotních následků, není proč otálet.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
Buďte na sebe i ostatní opatrný, jednejte.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.