Léčba v Praze
Dudo
Potřebuju vědět, kam se v Praze může obrátit zletilý člověk, který bere půl roku heroin, předtím tři roky pervitin; pochopitelně nemá peníze a není ani pojištěný. Jaký má dopad ta absence pojištění na placení léčby?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i když nemá člověkění, je možností dost. Ze zákona je totiž každý, kdo si neplatí pojištění automaticky pojištěncem VZP. Samozřejmě by bylo lepší si takové záležitosti dát do pořádku. To, že nemá peníze, také zas tak moc nevadí, tak nějak se s tím u drogových klientů počítá. Možností léčby je hned několik podle typu - terapeutické komunity, což je pobytová léčba většinou v rozsahu 6-12 měsíců. Obvykle bývají tyto komunity mimo Prahu. Další možností je psychiatrická léčebna, v Praze tedy Bohnice. Tam trvá léčba cca 3 měsíce. Pak je také možnost chodit na léčbu ambuilantní, tedy docházet každý den nebo pravidelně, v dohodnuté době. Možný je třeba denní stacionář nebo i substituční léčba s terapií. Opravdu je toho dost, takže by bylo lepší spíš podle situace vybrat konkrétní zařízení. Je možné si o tom popovídat buď osobně u nás v K-centru nebo na telefonu 283 872 186.