Piko
Scooter
v posledním půl roce jsem užíval pervitin,zpočátku jen občas,o víkendy a na náké akce,ale v poslední době se stal docela běžnou součástí mého života a byl jsem hodně ovlivnován okolím ve kterém jsem se nacházel.Chci s tím hummusem přestat.Půjde to lechce?Asi hlavním faktorem bude změna prostředí a přátel.Jen nakonec dodám že jsem si nepíchal narozdíl od valné většiny mých přátel.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den. Je fajn, že jste se ozval. Evidentně vám začíná pervitin ve vašem životě překážet a myslím, že vaše rozhodnutí s ním zkoncovat je správné a taky jediné jak se vyhnout či zmírnit problémy, které s jeho užíváním souvisí. Musím říct, klobouk dolů před tímto rozhodnutím. Pravda je taková, že rozhodnout se, je první krok k abstinenci, nicméně začít abstinovat je pravděpodobně složitější avšak zcela možné, pokud budete i nadále chtít a budete mít dostatek vůle a odhodlání. Myslím, že by se vám lépe abstinovalo kdyby jste na to nebyl sám. Kdyby jste se mohl někde vypovídat, poradit, zjistit co tak nejspíš pomáhá když se člověk k abstinenci rozhodne (nestýkat se s lidmi, kteří berou je jedna z věcí, která rozhodně pomůže; změnit styl života, v kterém hraje droga ústřední roli je dalším důležitým krokem, ale těchto kroků je mnohem a mnohem více a fakt by bylo záhodno být v kontaktu s lidmi, kteří pomáhají lidem s podobnými problémy jako máte vy)... Nečeká vás asi úplně snadná cesta, droga se bude zejména z počátku abstinence často připomínat (chutě), ale je spousta těch, kteří se na tuto cestu abstinence znovu dali a kterým se daří, tak si říkám proč by jste mezi ně nemohl patřit také vy?! Rozhodnutí, který jste udělal je správný a stůjte si za ním, i když by vás to silně lákalo zpět. Odolat těmto lákadlům stojí za to a časem třeba zjistíte, že se vám abstinence líbí a že jste udělal správně, když jste se takto rozhodl. Přeji vám hodně štěstí a sil a pokud budete mít zájem zkontaktovat se s některým z odborných pracovišť, kde by vám mohli pomoci, dejte mi vědět odkud jste a já se vám pokusím zjistit potřebné kontakty. Hodně zdaru! Monika K.