zavislost
krystal
Uz jsem pul roku na jehle(piko) a nevim jestli jsem zavisla i kdyz to nepotrebuju ale občas mam chute davam si tak 3krat4krat tejdne nekdy i 3krat denne poradite mi prosim vas

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! Vzhledem k tomu, že se ozýváte, tak nejspíš začínáte mít pocit, že něco není v pořádku a já bych se k tomu přiklonila. Pozitivní je, že na to nemusíte být sama a dobré je i to, že jste napsala! Nelze říci, jestli závislost na "P" vznikne po týdnu, měsíci apod., ale když napíšete, že berete už půl roku a k tomu ještě injekčně a někdy i 3krát denně, že máte chutě, tak bych řekla, že lítáte v problému, který je potřeba začít řešit. Závislost se obecně projevuje tím, že berete častěji než jste původně chtěla, větší dávky než jste plánovala, když drogu nemáte cítíte se nesvá, v zátěžových situacích často po droze sáhnete, máte chutě atd. Tím, že v tom nemusíte být sama jsem myslela to, že existují instituce, které se snaží pomáhat lidem v obdobných situacích. Já vím, že je občas velmi těžké někam zajít, ale i ten kontakt může být anonymní, vy se můžete poptat co a jak a třeba získat další informace pro to, aby jste se rozhodla co s celou situací uděláte (pokud s ní chcete něco dělat a já bych vám doporučila s ní začít něco dělat, nejlépe přestat), oni vám nabídnou co mohou udělat pro vás. Cesta ven je teoreticky možná vždy. Bohužel, čím později se na ni (myslím tu cestu ven z drog) vydáte, tím je těžší, delší a číhá na Vás na ní více nebezpečných nástrah. Přeji hodně sil! M.