...............
Kočena
Mám asi 9měsíců přitele, dřív jsem si občas taky zahulila, ale teď jsem s tím přestala, jenomže můj přítel je na tom hůře. Slíbil mi že s tím přestane, s tímto pocitem mě nechal nechal pár týdnů. Já to ovšem pak zjistila..teĎ se s tím netají.... Nevím co mám dělat...on si to dává každý den, úplně pokáždý když ho vidím, volám, píšu mu tak je zkouřenej... snažila jsem se aby s tim přestal, ale nic nepomohlo... co mám dělat????

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! Z vašeho dotazu je zřejmé, že vám hulení vašeho přítele opravdu vadí a ani se nedivím. Mít vztah s někým, kdo je zhulenej vždy když s ním jsem v kontaktu není nic moc. Nevím co přimělo vás k tomu aby jste s hulením přestala, ale rozhodně je to chvílihodné a doufám, že se vám bude dařit i nadále abstinovat a že vás třeba přítel, nestáhne zpět, protože i to se může stát a často se to stává (dávejte na sebe pozor!). Teď k vašemu dotazu. Obávám se, že pokud nebude chtít přítel přestat s hulením sám, nebude cítit tu potřebu, nedonutí ho k tomu okolnosti (jako třeba že na tom bude fakt bídně se zdravím apod.)... tak s tím moc nezmůžete. Tato informace pro vás asi není moc povzbuzující, ale... Ve vašem případě bych teď spíš přemýšlela nad tím, zda chcete být s někým s kým se asi nedá moc mluvit, s někým kdo něco slíbí (a pro vás to nejspíš bylo dost důležitý) a nedodrží to, s někým kdo zatím asi nechce přestat. Můžete mu dát další šanci, nebo se rozhodnout jinak. Zvažte teď všechna pro a proti. Při tom rozhodování vám přeju hodně štěstí!!! A kdyby něco, tak se ozvěte! PS: Pokud by byl přítel svolný k nějaké třeba společné konzultaci v zařízení zabývající se léčbou, poradenstvím..., dejte vědět odkud jste a já se vám pokusím sehnat nějaké kontakty. Nevím, jestli by toto pomohlo, ale zkusit se to dá. Nicméně konečné rozhodnutí o tom co bude přítel s hulením dělat, je skutečně na něm. Hodně zdaru!!!