Snad to pomohlo
Jitka
Pane Minaříku,po měsíci se ozývám,ohledně mého syna a ztrácení věcí.Dopis ze dne 26.5.2003.Prodej věcí vysvětlil,dostal se do problému s PC a musel nahradit 6tisíc.Stavěl známému nový PC a schořela mu deska na kterou neměl paragon.(nechápala jsem to !!!) Nic neřekl a nevěděl jak to vyřešit.Vše jsem si ověřila. Co se týče mariánky.Ukončil zdárně učiliště,nyní pracuje u bratra na stavbě domu - daleko od místa bydliště ,je uplně v jiném prostředí.Sám říká,jak mu to pomohlo.Čestné slovo pomohlo,já nekouřím a syn selhal zatím jen 2x,řekla jsem mu,že to nevadí,aby šel dál a pokračoval v abstinenci. Ovšem bojím se, až se po 2.měsících vrátí.Zatím nemá práci a v našem kraji je to těžké,moc se bojím ,aby z nudy nezačal znovu.Hledáme práci,uvidíme.Ptám se:mám koupit testy a vyzkoušet,zda nelže,mám strach,aby se nenaštval,že ho prověřuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, přez značné snažení, se mi nepodařilo najít váš původní dotaz. I když si něco vybavuju, tak jsem si to chtěl trochu ujasnit a nic. To ale nevadí. No v každém případě je to myslím lepší, než jsem to maloval. To se stává celkem zřídka. Takové věci (myslím to s tou základní deskou) se stávají a najít řešení je pak někdy těžké. Snad si z toho vezme propříště poučení. S tou abstinencí - na jedné straně je dobře, že jste začali - na druhé straně -nemusí to být snadné vydržet. Jak pro vás, tak pro syna. Navíc - v jeho případě existuje riziko, že zvolí místo usu marihuany užívání tvrdší, mnohem toxičtější - ale společensky tolerované drogy - alkoholu. V tom bych viděl poměrně výrazné riziko - i když námitka, že spousta lidí nejen kouří marihuanu, ale také nadměrně pije je platná. Chápu, že jsem vám to těď asi moc neusnadnil, ale ono to jednoduché není a je vždycky dobré vidět i to jak to vypadá s druhé strany. :-) Ohledně testů - dají se objednat v lékárně, cena za kus je asi 100,-, doporučuji Syva Rapid test od Dade Behring. Specielně v případě potřeby stanovení THC se vyplatí. Jinak - ohledně potřeby kontroly a druhého nenaštvat - je to složité. Pokud se syn k relaspům sám přiznává - nebo uo nich mluví - může být docela funkční to tak nechat. Ono testování - tuplem na jednu látku s sebou může nést to riziko, že testovaný začne experimentovat s jinou, neb tu nezachytíte. Kdybyste se o tom chtěla ještě dál bavit, kliedně napište. Dovolená mě čeká myslím až za 14 dní, takže čassu dost. :-) P.s. Za zpoždění odpovědi se omlouvám, měl jsem jako každoročně chřipku v létě. :-)