Vliv pika
Kelly
Ráda bych se zeptala jaký konkrétní vliv má perník na mozek? Je pravda, že ničí mozkový buňku a ochabuje paměť? Nebo jak to vlastně je?

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! V CNS (centrální nervový systém) zvyšuje koncetraci mediátorů (látky, které přenášejí elektrické vzruchy mezi neurony)- monoaminů (dopaminu, noradrenalinu a serotoninu) v synapsích (spojení nervových buněk). Po odeznění efektu dochází k vyčerpání mediátorů, což je příčinou nepříjemného stavu - "dojezd". Pervitin urychluje tok myšlenek, často na úkor kvality (hlavně při opakovaném užití). Zvyšuje pozornost a soustředěnost. Někteří uživatelé občas tvrdí, že se na Pervitinu člověk dobře učí. Tuto "schopnost" lépe se učit způsobuje zvýšené vylučování tzv. neuromediátorů, které přenášejí vzruchy z neuronu na neuron. Pokud člověk bere Previtin dlouhodobě, nemá se již ale co vylučovat, proto dochází k tomu, že člověk zapomene to co se naučil, má vůbec problémy s pamětí atd. Tento stav nemusí být trvalý, pokud člověk začne abstinovat dochází k postupnému "ozdravení" mozku a můžu říct, že mezi našimi klienty je dost těch, kteří začli studovat na střední či vysoké škole a myslím, že jim to docela jde. V mozku působí anxiogenně (může navodit strach a úzkost). Po odeznění účinku se dostavuje fáze deprese s hlubokými pocity vyčerpání a celkovou skleslostí. Při jeho užívání dochází ke změnám hladin látek důležitých pro přenos informací, z čehož vyplývají i možné následky. Mezi nejčastější patří tzv. stíhy - jsou to stavy podezíravosti a úzkosti, ze svého okolí, které často také doprovází agrese vůči sobě i druhým. Velkým nebezpečím je propuknutí tzv. psychózy (psychické onemocnění, nikoli pouze přechodná "stíha"), která je těžko zvladatelná po celý zbytek života!!! Pervitin je stimulační droga, člověk, který ho užívá má dost energie. Projevuje se to na pohybech, které jsou zrychlené a neúměrné běžnému chování. Dále velká odezva je v oblasti psychické, kdy se člověk dostává do euforie, má větší sebevědomí. Někdy se radostné nálady mohou změnit do depresivních stavů-proměny nálad, neklid, nervozita. Nápadné u člověka, který užívá pervitin, je nespavost, malá chuť k jídlu a s tím spojené hubnutí. Více informací najdete na www.drogovaporadna.cz, když kliknete na "STIMULAČNÍ DROGY". Je tam popis toho, co s člověkěm pervitin může udělat. PS: Experimenty s pervitinem opravdu nedoporučujeme. Hodně štěstí